הסגל הזוטר באונ' ת"א לא יפתח את סמסטר ב' בגלל פיטורי מרצים במדעי הרוח

"אם הנהלת האוניברסיטה תתמיד בסירובה להתייחס לסוגיות החשובות שהעלינו ולגבש יחד איתנו פתרון בשבועות הקרובים, ניאלץ לצאת לשביתה בתחילת סמסטר ב'".

יצוין שבעקבות כוונת האוניברסיטה לצמצם כמחצית מהסגל הזוטר בפקולטה למדעי הרוח בשנת תשפ"ה, בסוף מרס כינס הארגון אסיפה כללית בה הוחלט ברוב גדול להכריז סכסוך עבודה, כולל אפשרות לשביתה בפתיחת סמסטר ב'.

מהארגון נמסר כי בעקבות ההכרזה על סכסוך העבודה "הנהלת האוניברסיטה הסכימה להקדים את מועד הפגישה הראשוני שקבעה לדיון בקיצוצים מחודש יוני לחודש מאי, לפני תחילת הסמסטר, אך עדיין מסרבת לדון עמנו בקיצוץ המסיבי של כמחצית מהסגל שלנו בשנת הלימודים הקרובה, ונמנעת לחלוטין משיח על תוכנית הבראה לפקולטה למדעי הרוח כדי למנוע קיצוצים כאלו בשנים הבאות. המידע היחידי שסיפקה לנו עד כה מתייחס אך ורק לביטול קורסים עם מיעוט נרשמים בסמסטר ב' השנה ולהצעות הארגון להגדלת מספר הסטודנטים הלומדים בפקולטה".

הארגון חשף שדקאנית הפקולטה למדעי הרוח, ,פרופ' גלי צינמון, הורתה לאבות הבית להוריד את כל הכרזות שנתלו בבניין גילמן נגד הפיטורים ואישרה לתלות רק כרזה אחת על לוח מודעות אחד בלבד. "צעד זה מוכיח שהפקולטה פועלת בחוסר תום לב, חוששת מהכוח שלנו ומנסה להשתיק אותנו", הדגישו.לארגון מספר הצעות מעשיות כדי למנוע את הפיטורים, ביניהן: הקלה ברישום סטודנטים מפקולטות אחרות ושינוי מודל התקצוב של הפקולטה בדומה לנהוג באוניברסיטאות אחרות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128190/