לקראת שביתה כללית נוספת: עובדי הנמלים ביוון שבתו יומיים נגד ההפרטה

עובדי הנמלים ביוון הכריזו שבתו במשך יומיים במחאה על הפרטת נמלי פיראוס וסלוניקי, הגדולים במדינה. החשש של העובדים, הוא שתהליך ההפרטה, שנכפה על יוון כחלק מחבילת הסיוע הכלכלי של האיחוד האירופאי, יעלה להם במקום עבודתם לאור הכנסת מפעילי נמלים זרים וכוח עבודה זול יותר – ללא איגודים מקצועיים וללא הסכמים קיבוציים.

2016-02-20_193338

הפגנה של פעילות ופעילי מערך הכוחות המעמדיים של המפלגה הקומוניסטית במרכז אתונה, ביום ראשון שעבר (צילום: מערך הכוחות המעמדיים)

 בחודש ינואר זכתה מפעילת הטרמינלים קוסקו פאסיפיק שבבעלות ממשלת סין במכרז לרכישת 67% ממניות השליטה על נמל פיראוס, לאחר שהיתה החברה היחידה שהגישה הצעה בעלות של 368 מיליון יורו. השביתה הנוכחית מגיעה רק שבועיים אחרי סבב שביתות ברחבי יוון. רשות הנמלים במדינה הודיעה ש"השביתה לא פגעה בתפוקות במסופי המכולות המופעלים על ידי חברות פרטיות". יצוין שהמחאה נגד מדיניות ההפרטות של ממשלת סיריזה גדלה ברחבי המדינה.

בימים בהם שבתו עובדים הנמלים נערכו הפגנות המוניות של חקלאים המוחים נגד המדיניות הכלכלית והחברתית. הפגנות וחסימת כבישים נרשמו ב-87 ערים ועיירות, בהן אתונה. כמו כן, בתחילת השבוע מערך הכוחות המעמדיים של המפלגה הקומוניסטית החלה בהפגנות גדולות נגד מדיניות ההפרטות, נגד הפגיעה המתוכננת בביטוח הסוציאלי ובתמיכה עם החקלאים. בהפגנות לוקחים חלק עובדים עצמאיים, חברים באגודות סטודנטים וסוחרים. מהמערך נמסר כי "ההפגנות מהוות הירייה הראשונה לקראת השביתה הכללית השנייה מאז תחילת השנה, נגד המדיניות הניאו-ליברלית של הממשלה".