לא למד דבר: לפיד מכנס את כל סיעות האופוזיציה אך מחרים את חד"ש-תע"ל

פגישה ראשונה של ראשי מפלגות האופוזיציה העתידית תתקיים ביום שלישי הקרוב ביוזמת ראש הממשלה היצוא, יאיר לפיד, אך חמישה חברי הכנסת של חד"ש-תע"ל לא הוזמנו להתכנסות שבה ישתתפו יתר ראשי המפלגות. עם זאת, לפיד יקיים, על פי שיטת "הפילגש הפוליטית" פגישה אישית עם אחד מראשי הסיע, ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) בעוד כשבועיים תוך החרמת יו"ר הסיעה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש).

"שבת שלום לכל החיילות והחיילים שלנו", פוסט שפרסם אתמול (שישי) ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד

 

ראש הממשלה לפיד הזמין את יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו״ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס לפגישה ראשונה. כולם נענו להזמנה", נמסר בהודעה.

לפיד קרא למפלגות המתנגדות לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להתאחד נגד הקואליציה הימין הקיצוני שצפויה לקום בקרוב. בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות, לראשונה מאז פרסום תוצאות הבחירות, הבהיר לפיד כי "רק אופוזיציה מאוחדת תוכל להגן על הדמוקרטיה". הוא הסביר כי "אם אנחנו רוצים לעצור את פסקת ההתגברות המטורפת וההרסנית, אנחנו צריכים לעבוד יחד". אך, כאמור, חרף ההצהרות הרמות לפיד אינו מעוניין באחדות כל הכוחות נגד נתניהו – אלא רק אלה הסרים למרותו תוך החרמת הסיעה האופוזיציונית והנחושה ביותר.

"ראש הממשלה לפיד הזמין את יו"ר מפלגת המחנה הממלכתי בני גנץ, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו״ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס לפגישה ראשונה. כולם נענו להזמנה", נמסר בהודעה.

יצוין שבזמן שראש הממשלה לפיד מחרים את חד"ש-תע"ל, הוא שלח את יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ בועז טופורבסקי לבקש פגישה אישית עם ח"כ אחמד טיבי. פגישה עם טופורובסקי תתקיים מחר בלשכתו של טיבי בכנסת ואילו בעוד שבועיים תתקיים פגישה בין לפיד לטיבי.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116641