האו"ם אישר: בית הדין הבינלאומי בהאג ישפוט את כיבוש השטחים הפלסטינים בידי ישראל

הוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה אישרה אמש (שישי) את הצעת הרשות הפלסטינית, לפיה בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג ייתן את חוות דעתו על הכיבוש הישראלי של השטחים הנמשך. 98 מדינות הצביעו בעד ההצעה הפלסטינית – בהן גם אוקראינה ורוסיה ומדינות ערב שלהן יחסים דיפלומטיים עם ישראל – מצרים, ירדן ואיחוד האמירויות. 17 מדינות התנגדו ו-52 נעדרו מההצבעה.

תוצאות ההצבעה, אמש, בוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה: 98 מדינות נגד הכיבוש הישראלי (צילום מסך)

 

רוב 98 המדינות שתמכו בהחלטה לפיה בית הדין הבינלאומי ישפוט את ישראל הן מאירופה, אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית. פרט לרוסיה ואוקראינה, גם מדינות אירופיות אחרות הצביעו בעד: בלגיה, אירלנד, לוקסמבורג, מלטה, פולין וטורקיה. סין, המציינת 30 שנה לכינון הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל, תמכה אף היא בהחלטה, וכך גם שלוש המדינות הגדולות באמריקה הלטינית – ברזיל, מקסיקו וארגנטינה – וכן כל המדינות הערביות.

רק 16 מדינות הצביעו אמש (שישי) לצד ישראל ונגד ההחלטה. מלבד ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה מדובר בשבע מדינות אירופיות (גרמניה, אסטוניה, הונגריה, צ'כיה, איטליה, ליטא ואסטוניה), רק אחת מאפריקה (ליבריה), רק אחת מאמריקה הלטינית (גואטמלה) וארבע מדינות איים זעירות – איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו ופלאו.

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) "זו החלטה חשובה והלוואי ותמומש בפועל. את הכיבוש צריך להעמיד לדין. לעם הפלסטיני זכות לחירות מכיבוש, משלטון צבאי, מאלימות מתנחלים, משוד אדמות, מהריסת בתים, מטיהור אתני ומהרג – זכות להגדרה עצמית ולריבונות". "שחרור העם הפלסטיני מעול הכיבוש הוא גם שחרור ישראל מעונשו של זה", הדגיש. בלוחמים לשלום הביעו שמחה "שגם במוסדות הבינלאומיים הרשמיים מתחילים להבין את מה שאנחנו אומרים שנים: משטר הכיבוש והאפרטהייד שמתחזקת ישראל הוא פשע לא זמני ולא לגיטימי. עכשיו כשירדו המסכות וממשלת נתניהו-בן גביר בדרך, אולי הקהילה הבינלאומית תעבור משלב הגינויים לשלב המעשים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116505