לגדול עם המפלגה הקומוניסטית: מפגש במערכת 'אל אתיחאד' במסגרת הפסטיבל סיפור חיפאי

במסגרת הפסטיבל סיפור חיפאי ביום רביעי הקרוב, 16 בנובמבר בשעה 18:30 יתקיים האירוע "לגדול עם המפלגה הקומוניסטית". המפגש יתקיים במערכת העיתון "אל-אתיחאד", מדרגות המרוניטים 16, בוואדי ניסנאס.

אמיל תומא במערכת העיתון הקומוניסטי "אל אתיחאד" (צילום ארכיון: אל אתיחאד)

 

בתחילת שנות החמישים תשתיות שלמות של חינוך, תרבות, תקשורת ופוליטיקה של החברה הערבית-פלסטינית נעלמו מהמרחב העירוני החיפאי יחד עם הפליטים. בעשורים הבאים, המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) מילאה תפקיד חשוב בבנייה מחדש של המרחב התרבותי והרעיוני של החברה שהתפרקה. בעזרת מוסדות המפלגה כמו "אל-אתיחאד", תנועת הנוער בנק"י, תנועת הנשים תנד"י, כתב העת הספרותי אל-ג’דיד, גני הילדים של התנועה, ומוסדות חינוך נוספים, שוקמו ונבנו תשתיות החברה בחיפה ובכל רחבי הארץ. החל משנות השישים החלה להיבנות גם שכבת השכלה גבוהה של מי שלמדו בארצות הסוציאליסטיות לשעבר, והיו אלו שנות זוהר של גדולי תרבות ובהם אמיל תומא, אמיל חביבי, סמיח אלקאסם, מחמוד דרוויש, ודמויות פוליטיות חשובות כמו תאופיק טובי, תאופיק זיאד ונוספים.

באירוע שיתקיים ב"אל אתיחאד", ישוחחו על השפעות המפלגה הקומוניסטית על החברה הערבית בחיפה, פעילים שהמפלגה היתה עבורם בית ומרחב להתפתחות כפרטים וקהילה. המפגש בבהשתתפות : ד"ר אליאס טובי, ד"ר אנואר ג'מאל, רג'אא אליאס, נסרין מורקוס, ד"ר סמיר ח,טיב, סיני פתר ובהנחיית : ד"ר ארנת טורין; מוסיקה: בשארה דיב. האירוע יתקיים בשפה הערבית ויתורגם סימולטנית לעברית. ההשתתפות ללא תשלום ובהרשמה מראש.

"סיפור חיפאי", שיחל ביום שני הקרוב, 14.11 ויימשך עד היום ראשון 20.11 הוא יוזמה של בית הגפן ועיריית חיפה ונוצר מהרצון להיפגש, להכיר ולשמוע את מגוון הסיפורים האישיים והקהילתיים של העיר. "הפסטיבל מאפשר מפגשים עם דמויות, שכונות וקהילות שונות בעיר. מפגשים הכוללים שיח כן על סיפורי העבר, אתגרי ההווה, ושאיפות לעתיד טוב יותר. הפסטיבל מקווה לתרום באמצעות תרבות, אמנות ושיח, לחיים משותפים בהוגנות, שוויון וצדק לכל תושביה ותושבותיה של העיר חיפה", נמסר.

 

להרשמה: https://geffen.tickchak.co.il/34727/form/tickets

 

תוכניית הפסטיבל המלאה: https://sipur.info