כנס שותפות השלום בירושלים על חופש הביטוי בצל המלחמה; מחאות בחיפה ובת"א מול שגרירויות

כנס שותפות השלום על חופש הביטוי בצל המלחמה יתקיים מחר (רביעי) החל מהשעה 18:00 באברהם הוסטל בירושלים, ברחוב הנביאים 67. בכס ישתתפו: מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה; ד״ר יהודית אופנהיימר, מנכ״לית עיר עמים; ד"ר שיקו בהר, קולקטיב מזרחי אזרחי; ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד״ש); ד״ר מאיר ברוכין, ד״ר ורדה סעדה ודביר ורשבסקי, בני אברהם.

משותפות השלום נמסר "במהלך המלחמה, לצד הכאב והשכול האיום, קול אנושי קרא לנהוג באחריות, להימנע מהסלמה ופעל להפסקת שפיכות הדמים, המלחמות, הכיבוש והדיכוי. בצל המלחמה, לא סופר המחיר הכבד שערבים ויהודים, שילמו על ביטוי אותו קול. הפגנות נגד המלחמה נאסרו ברחבי הארץ בישובים ערבים ויהודים כאחד ופעילים פוטרו מעבודתם והורחקו מלימודיהם משום שהביעו סולידריות עם כאב של אזרחים, כל זאת תחת הפעלת איומים, אלימות ושלילת חירויות".

"אף עם לא יכול להיות חופשי ובטוח כל עוד כובש עם אחר. שלילת הזכויות הלאומיות של הפלסטינים היא מדיניות ממשלות ישראל כבר שנים רבות. המציאות הנוראה הזו התפוצצה בפנים של כולנו ב-7 באוקטובר. הסוגייה הפלסטינית, אותה ניסו לקבור מאחורי גדרות הפרדה – חזרה למרכז הבמה", הוסיפו.

כמו כן, אקדמיה לשוויון, התארגנות של מאות מרצים מן השמאל בכל המוסדות להשכלה גבוהה תקיים גם מחר, בשעה 20:30, "מפגש חירום" מקוון ובמרכזו "מסיוע הומניטרי לדרישות פוליטיות", בהשתתפות פרופ' עידן לנדו (אוניברסיטת תל-אביב), ההיסטוריון ד"ר דותן הלוי וד"ר תמר מגידו (האוניברסיטה העברית) וד"ר יעל ברדה (האוניברסיטה העברית).

כמו כן בימים הקרובים צפויות שתי מחאות נגד המלחמה ברצועת עזה. ביום חמישי בשעה 19:30 תתקיים בכיכר אמיל חביבי בחיפה הפגנה תחת הסיסמאות "לעצור מייד את המלחמה", "כן לחילופי שבויים – כולם תמורת כולם" ו"די להרעבה". בשישי יפגינו בתל-אביב פעילי שותפות השלום מול שתי שגרירויות, של ארה"ב וצרפת, בדרישה להכרה במדינה הפלסטינית.  ההפגנה תתחיל בשעה 12:00, מול שגרירויות צרפת (הרברט סמואל 112) ומשם משתתפיה יצעדו לשגרירות ארה״ב (הירקון 71).

משותפות לשלום נמסר "ממשלת הימין עושה כל מאמץ כדי למנוע כל אפשרות להקמת מדינה פלסטינית. מלחמת ההחרבה בעזה, שהופכת את הרצועה למקום שלא ניתן לחיות בו, האלימות המתמשכת וגירוש הקהילות בגדה המערבית, והמהלכים לדה לגיטימציה של כל הנהגה פלסטינית – כל אלה מיועדים לחיסול הסיכוי להקמת מדינה פלסטינית.
אל מול המהלכים האלה על אומות העולם להגיד עמדה פשוטה – מדינה פלסטינית היא צו השעה, ולהכיר בריבונותה בגבולות הבינלאומיים המוסכמים מ-5 ביוני 1967. הכרה במדינה פלסטינית מצד אומות העולם, ובייחוד מצד מעצמות התומכות בישראל, יכולה להיות הצעד המכריע במאבק בינלאומי כולל ומחושב נגד הכיבוש ולמען הקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל.

שותפות השלום הינה קואליציה רחבה של עשרות ארגונים, תנועות, קבוצות ומפלגות, שהוקמה לאחרונה וב-20 לינואר ארגנה את ההפגנה הראשונה נגד המלחמה בחיפה ובצפון, ערכה כנס ערבי-יהודי בהשתתפות רחבה בעיר טירה ושבת האחרונה פעיליה הפגינו באום אל-פחם. השותפות נרקמה על בסיס הסכמה בין מרכיביה על הצורך לממש חמש מטרות: הסכם מיידי לסיום המלחמה, עסקה חילופין עכשיו – כולם תמורת כולם, קידום פתרון מדיני שיוביל לשלום כולל ויציב, עצירת הרדיפה הגזענית והפוליטי וקידום שוויון לאומי ואזרחי וסוף להפקרת אוכלוסיות מוחלשות ומודרות – שהן הראשונות לשלם את מחיר המלחמה.

עוד על הכנס בירושלים: https://www.facebook.com/events/898245132077846

עוד על ההפגנה בתל-אביב: https://www.facebook.com/events/938262610812067/