ילד וגבר צעיר נרצחו בפגוע בשכונת רמות; ח"כ כסיף: זו זוועה – שפיכות דמים נוראה

שני אזרחים נהרגו אתמול (שישי) בעת שמכונית שבה נהג פלסטיני דהרה לתוך טרמפיאדה גדושת ילדים ובני נוער ליד שכונת רמות שהוקמה על שטחים שנכבשו ב-1967, דרס למוות ילד וגבר צעיר ופצע עוד חמישה אזרחים.

שני הנרצחים בפיגוע הם יעקב פלאי בן שש ואלתר שלמה לדרמן בן 20, שניהם תושבי ירושלים. לדרמן נישא בחודשים האחרונים. אביו ושני אחיו של פלאי נפצעו גם הם בפיגוע: אחד האחים, בן שמונה, מאושפז במצב אנוש בבית החולים שערי צדק; אח נוסף, בן עשר, נפגע קל ושוחרר לאחר טיפול בהדסה עין כרם; ואביהם מאושפז במצב בינוני בהדסה הר הצופים. הלווייתו של פלאי התקיימה אתמול לפני כניסת השבת וזו של לדרמן תתקיים הערב.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – תע"ל) כינה את הפיגוע "זוועה". לדבריו "מעבר לשפיכות הדמים הנוראה, אסור בתכלית האיסור שילדים ייפגעו, יהיה אשר יהיה. לבי עם הפצועים ועם משפחת ההרוג. רק סיום הכיבוש יפסיק את השכול והסבל הנוראיים".

חוסיין קראקע הוא נהג שתנגש בשעות הצהריים עם מכוניתו בתחנת אוטובוס בכניסה לשכונת רמות בירושלים. שני שוטרים, שאחד מהם לא היה בתפקיד, ירו והרגו את קראקע במכוניתו בזירת הפיגוע. המפגע בן 31 משכונת עיסאוויה במזרח ירושלים, היה נשוי ואב לשלושה ילדים, ושוחרר לאחרונה ממוסד פסיכיאטרי.

המתאם המיוחד מטעם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון תור ונסלן גינה אתמול את פיגוע הדריסה ברמות. בציוץ בטוויטר כינה השליח את השכונה "התחנלות", ומסר כי "התקפות איומות כאלה והאדרתן מלבות מעגל אינסופי של שפיכות דמים וכולם צריכים להוקיע אותם".