הקואליציה הימנית-קלריקלית דחתה את ההצבעות בכנסת בשל חשש ממחאות המוניות

בגלל החשש ממחאות המוניות הקואליציה הימנית-קלריקלית החליטה לדחות ליום שני את ההצבעה בוועדת החוקה, חוק ומשפט, ואת ההצבעה במליאה לקיים ביום שלישי. כך חשף אתמול (שישי) "מעריב".

לדברי העיתון "בליכוד יוצאים מנקודת ההנחה כי מארגני המחאה יתקשו לוגיסטית לממש את תוכניתם ביום אחר. כמו כן, בליכוד שוקלים לקרוא לאנשי המפלגה ומחנה הימין להימנע מלהגיע לאזור הכנסת ביום שני".

לאחר שוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת התכנסה ביום רביעי לדיון נוסף על חלקים בהפיכה המשטרתית ובהם השינויים בוועדה למינוי שופטים והאיסור על בג"ץ לפסול חוקי יסוד, הכוונה הייתה לקיים הצבעה בסוף הדיון, אז הודיע יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) כי ההצבעה תידחה ליום שני.

ההסבר הרשמי שניתן לדחייה היה כי האופוזיציה התכוונה לקיים פיליבסטר ארוך במיוחד. אולם ל"מעריב" נודע שלקראת הדיון בוועדה "קיבלו בכירים בליכוד מידע על כוונת פעילי המחאה נגד המהפכה המשפטית לעורר פרובוקציות במהלך הפגנתם ביום שני, בעת שמליאת הכנסת הייתה אמורה להצביע על שני חוקי הרפורמה בקריאה הראשונה".

לפי "מעריב" רוטמן ושר המשפטים יריב לוין, סברו שמארגני המחאה התכוונו לחסום את כל הגישות למשכן הכנסת, ובכך למנוע מחברי הכנסת להגיע להצבעה. לפי אותו המידע, מארגני המחאה מול הכנסת החליטו גם לסרב לפנות את צירי התנועה המובילים לכנסת, גם אם וכאשר המשטרה תדרוש זאת.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118995