ח"כ תומא-סלימאן: חד"ש היא תנועת יהודית-ערבית ומקבלת את החלטותיה בהתאם לנסיבות הפוליטיות

"חד"ש הינה תנועה יהודית-ערבית מקובלת החלטות בהתאם לנסיבות הפוליטיות", כך אמרה הבוקר (ראשון) ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) בריאיון שודר ברשת ב'. "בינתיים אין כל סיכוי שנתמוך באחד המועמדים לראשות הממשלה. נתמוך בכל מועמד שיבטיח את סיום הכיבוש ושוויון זכויות לאוכלוסייה הערבית".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן ביום רביעי האחרון, בפגישה עם פעילי ברית הנוער הקומוניסטי בתל-אביב שעסקה ביוקר המחיה (צילום: זו הדרך)

 

כך הגיבה תומא-סלימאן לציוץ של יו"ר בל"ד, ח"כ סאמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) לפיו מפלגתו היא "לא חלק מהימין או מהשמאל הישראלי, אלא חלק מהתנועה הלאומית הפלסטינית". לדבריו, "לא מקובלת עלינו תמיכה בממשלה לא מבפנים ולא מבחוץ, ולא שיתוף פוליטי עם שום ממשלה, כי אנו רואים שאין שינוי במדיניות ואין פרטנר כרגע שיביא לסיום האפליה, העוול והגזענות". ביום רביעי האחרון, שלושת המרכבים של המשותפת, חד"ש, תע"ל ובל"ד קבוע להיפגש בנצרת כדי להתניע את מערכת הבחירות אולם נציגי בל"ד לא הגיעו והפגישה התקיימה בלעדיהם. בבל"ד אמרו ביום חמישי ל"הארץ" כי יתמודדו באופן עצמאי אם יצליחו לגבש רשימה שתכלול ראשי רשויות ופעילים בולטים בארגוני חברה אזרחית, לצד נציג מהנגב ונציג יהודי.

יצוין שיושב-ראש הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) צופה לקבל שמונה מנדטים למשותפת בבחירות הקרובות ומאמין שמספר כזה יאפשר למנוע מבנימין נתניהו את ראשות הממשלה. בראיון שפורסם בסוף השבוע ב"ידיעות אחרונות" העריך עודה שמפלגת רע"מ תעבור את אחוז החסימה אך אין סיכוי שהיא תחזור להיות חלק מהמשותפת. "זה לא מציאותי. הם בכיוון אחד ואנחנו בכיוון אחר. הם מוכנים ללכת לכל ממשלה, כולל עם נתניהו והרב דרוקמן. לנו יש ערכים שעוסקים בקידום השלום והשוויון".

עודה נשאל מה דעתו על יאיר לפיד כראש ממשלה וענה: "מאז שהוא נהיה ראש ממשלה הוא נוטה למרכז־ימין, וכל מי שהלך בכיוון הזה, מאז אהוד ברק ועד לפיד עצמו, הפסיד בבחירות. הציבור חכם והוא יעדיף את המקור מאשר את הצל החיוור של המקור. זה מה שקרה עם המרכז־שמאל מאז רצח רבין ועד עכשיו. לכן הם נחלשים כל הזמן".

עודה לא יודע אם ימליץ על לפיד ביום שאחרי הבחירות, "מוקדם לענות לשאלה הזו. יחד עם זאת, אנחנו לא נמצאים באותו מצב שבו היינו כאשר המלצנו על גנץ. בזמנו נתניהו היה ראש הממשלה ורצינו לקחת ממנו את ההנהגה. היום יש סיכוי שלא נמליץ על אף אחד. יש סיכוי טוב שנמליץ על איימן עודה".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114575