ח"כ עודה: ערבים ויהודים דמוקרטים נעשה הכל על מנת להעלות את אחוז ההצבעה

רשימת חד"ש-תע"ל קיימה בצהריים (שבת) מסיבת עיתונאים בשפרעם, בה נשאו דברים חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי. "אנחנו האוכלוסייה הערבית, יחד עם הכוחות הדמוקרטיים היהודים נעשה את הכול כדי להעלות את אחוז ההצבעה בקרבנו", פתח את דבריו יו"ר הרשימה ח"כ עודה.

חברי הכנסת אחמד טיבי ואיימן עודה במסיבת העיתונאים של רשימת חד"ש-תע"ל שנערכה היום בשפרעם (צילום: אל-אתיחאד)

 

הוא גם התייחס לחבר הכנסת הגזען איתמר בן גביר: "כשנעשה זאת נמנע מהבן גבירים להרכבי ממשלה" ותקף בחריפות את קואליציית ממשלת לפיד: "אבל זה רק צד אחד, יש עוד צעד שהוא לעמוד איתנים מול הגזענות וההתנשאות של קואליציית לפיד. אנו סובלים מגל הפשיעה, מחוק הלאום, מחוק קמיניץ, מעליית המחירים ועוד צבא הכיבוש הורג פלסטינים בשטחים הכבושים. אנו נעמוד איתנים מול הגזענות וההתנשאות".

ח"כ עודה הוסיף כי "מי שצריך לחזור אחורה לנקוט צעדים, זה לא המדוכאים אלא המדכאים עצמם. לכן הם צריכים לבטל את חוק הלאום ואת חוק קמיניץ. אני פונה לכוחות הדמוקרטיים בקרב האזרחים היהודים, ואומר להם: הצבעה לחד"ש-תע"ל היא הצבעה אסטרטגית. כל קול עבור רשימת חד"ש-תע"ל יקבע את פניה של המפה הפוליטית כולה. הצביעו לחד"ש-תע"ל". "אנחנו במלחמה על כל קול", הדגיש.

"אני מקבל בימים האחרונים הרבה הודעות מאנשים מהשמאל, שרוצים להצביע עבורנו כי הם רואים את הסקרים. אני אומר כן תצביעו עבורנו", פתח את דבריו ח"כ טיבי. עוד הוא הוסיף כי "ההצבעה שלכם חשובה, כי יש לנו מצע ברור, עמדות מצפוניות ברורות ורבים מכם יכולים להזדהות איתן. אנו קוראים לכם להצביע חד"ש-תע"ל".

לדברי ח"כ טיבי "במפלגות הפשיסטיות היהודיות, המתנחלים והציונות הדתית, במיוחד בקרב צעירים, אחוז ההצבעה כפול מאשר בחברה הערבית, ויש קמפיין מהליכוד במתודולוגיה שטנית, להפיל את הרשימה שלנו". הוא הוסיף, "אולי יש כעס לגיטימי על המצב הכללי והתפרקות הרשימה המשותפת, היא עדיין מציאות חיים קשה, אבל הפתרון הוא לא ייאוש, הרמת ידיים ולשבת בבית. הדבר היקר ביותר שיש לאזרח ביום בחירות הוא קולו ואין לוותר על הזכות הזאת".

יצוין שעל פי הסקרים האחרונים שפורסמו אמש לפני הבחירות לכנסת ה-25 שייערכו ביום שלישי הקרוב וששודרו במהדורות החדשות לגוש המפלגות שהביעו תמיכה בראש האופוזיציה הימנית בנימין נתניהו 60 מנדטים ולגוש המפלגות החברות בקואליציה מקבל לפי שלושת הסקרים 56 מנדטים. על פי כל הסקרים לחד"ש-תעל ארבעה מנדטים. כמו כן, בכל הסקרים הבית היהודי של השר איילת שקד ומפלגת בל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

לפי הסקר שפורסם בחדשות 12, אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה מקבלת 31 מנדטים, יש עתיד 25 מנדטים, הציונות הדתית 14 מנדטים, המחנה הממלכתי 11 מנדטים, ש"ס שמונה מנדטים, יהדות התורה שבעה מנדטים, ישראל ביתנו שישה מנדטים, העבודה ומרצ חמישה מנדטים כל אחת, ואילו חד"ש-תע"ל ורע"ם היו מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת. לפי הסקר שפורסם אמש בחדשות 13, אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היתה מקבלת 30 מנדטים, יש עתיד 27 מנדטים, הציונות הדתית 15 מנדטים, המחנה הממלכתי 10 מנדטים, ש"ס שמונה מנדטים, יהדות התורה שבעה מנדטים, העבודה שישה מנדטים, ישראל ביתנו חמישה מנדטים, ואילו מרצ, חד"ש-תע"ל ורע"ם מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת. ערוץ 11 פרסם את הסקר ביום חמישי והוא חזה לגוש המפלגות שהביעו תמיכה בראש האופוזיציה בנימין נתניהו 60 מנדטים. גוש המפלגות החברות בקואליציה קיבל לפי סקר זה 56 מנדטים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116351