פורסמו הסקרים אחרונים לפני הבחירות: ארבעה מנדטים לרשימת חד"ש-תע"ל

פורסמו הסקרים האחרונים לפני הבחירות לכנסת ה-25 שייערכו ביום שלישי הקרוב ומהם עולה כי רשימת חד"ש-תע"ל תזכה לארבעה מנדטים. סקר מנדטים אחרון של מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר שפורסם הבוקר (שישי) בעיתון "מעריב" מבשר רעות לגוש הימין-חרדים, שעשוי להפסיד את הבחירות. ממנו עולה כי חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה, העבודה בראשות מרב מיכאלי ורע"מ בראשות מנסור עבאס יזכו לארבעה מושבים כל אחת. לא עוברות את אחוז החסימה בסקר "מעריב": "הבית היהודי" בראשות איילת שקד עם 2.1%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 1.8%, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה עם 1.2%, חופש כלכלי בראשות אביר קארה – 0.7% ומפלגת צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר עם 0.3%. בלבד.

סקר כאן 11 שפורסם אמש חוזה לגוש המפלגות שהביעו תמיכה בראש האופוזיציה הימנית בנימין נתניהו 60 מנדטים, גוש המפלגות החברות בקואליציה מקבל לפי הסקר 56 מנדטים וחד"ש-תע"ל ארבעה. לפי הסקר, אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היתה מקבלת 31 מנדטים, יש עתיד 24 מנדטים, הציונות הדתית 14 מנדטים, המחנה הממלכתי 11 מנדטים, ש"ס שמונה מנדטים, יהדות התורה שבעה מנדטים, ישראל ביתנו והעבודה היו מקבלות שישה מנדטים כל אחת, מרצ חמישה מנדטים, ואילו חד"ש-תע"ל ורע"ם היו מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת. לפי הסקר, בל"ד מקבלת 2.2% מהקולות ולא עוברת את אחוז החסימה העומד על 3.25%. הבית היהודי בראשות איילת שקד מקבלת 2% מהקולות, המפלגה הכלכלית מקבלת 1.4% מהקולות ואילו מפלגת צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר מקבלת 1.3% מהקולות.

סקר מנדטים אחרון של מכון מאגר מוחות שפורסם בעיתון "ישראל היום", מעלה כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו בשפל של מנדטים, בעוד הציונות הדתית מגיעה לשיא. על פי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפת חלוקת המנדטים הייתה נראית כך: הליכוד: 30, יש עתיד: 25, הציונות דתית: 15, המחנה הממלכתי: 11. עוד בסקר: ש"ס: 9, יהדות התורה: 7, העבודה: 6, ישראל ביתנו: 5, מרצ: 4, חד"ש-תע"ל: 4, רע"מ: 4. לא עברו את אחוז החסימה: הבית היהודי בראשות איילת שקד: 1.2%. בל"ד: 1%.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116306