ח"כ כסיף: את רבין רצחו בגלל שחתר לשלום של אמיצים עם העם הפלסטיני

"ראש הממשלה יצחק רבין נרצח רק משום שנתן לגיטימציה לקול הערבי, אפשר לערפאת ולמנהיגים נוספים באש"ף לחזור למולדתם, וחתר לשלום של אמיצים, כפי שכינה זאת יאסר ערפאת", כך אמר אמש ח"כ עופר כסיף (חד"ש-תע"ל) בעקבות יום הזיכרון לרבין שנערך במליאת הכנסת.

יצחק רבין במפגש עם יאסר עראפת במרוקו, אוקטובר 1994 (צילום: לע"מ)

 

לדבריו "היום אין בממשלה אמיצים ואין שום רצון בשלום. ישנם רק חסידי עליונות גזענית, מחרחרי מלחמה פחדנים, קנאים חשוכים שמטרתם סילוק העם הפלסטיני ממולדתו והכחדת שרידי המרחב הדמוקרטי בישראל. את הממשלה הקרובה יקימו 'צאצאיו האידיאולוגיים של יגאל עמיר', כפי שכינה אותם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד". "קול דמי יצחק צועקים אלינו מן האדמה, בזמן שהרוצח הבא כבר מכין את אקדחו בשירות המסיתים בימים ההם בזמן הזה. אך מצעדנו עוד ירעים אנחנו פה", הדגיש.

יצוין שח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) אמש במליאת הכנסת ביום הזיכרון לרצח. "יצחק רבין נרצח בגלל שחתר לפיוס והסכם עם העם הפלסטיני. ההתנקשות בו היא אחת ההתנקשויות המוצלחות בהיסטוריה המודרנית, כי לצערי, היא שינתה את מהלך ההיסטוריה באזור. אני מתנגד התנגדות עזה, תקיפה וטוטאלית לרצח פוליטי, לחיסולים, גם בתוך ישראל, וגם להתנקשויות וחיסולים של מנהיגים פלסטינים", אמר.

עוד אמר טיבי: "27 שנה אחרי הרצח ההוא מישהו סוגר מעגל ומכניס לממשלה את ההוא שגנב את סמל הקאדילק, ואמר 'כפי שהגענו לסמל נגיע גם אליו', לממשלה. ממנה אותו לשר בממשלת ישראל. בדיוק על כניסה כזאת לקואליציה באוסטריה של יורג היידר, מנהיג מפלגת החירות, לפני שנים רבות ממשלת ישראל הודיעה על ניתוק יחסים וחרם על ממשלת אוסטריה".

ח"כ טיבי התייחס גם לבחירות האחרונות: "אנחנו עומדים בפני ממשלה קשה, הממשלה הבאה תהיה ממשלה קיצונית, עם שרים שחלקם איימו על הערבים בישראל לפני כמה חודשים בנכבה שניה, מעל הדוכן הזה. שר אחד מורשע בהסתה ותמיכה בארגון טרור, והבטחות לחקיקה גזענית ואנטי דמוקרטית".

הוא הוסיף: "יש מי שרוצה שאנחנו נהיה קבלני ביצוע להזזת נתניהו ותו לא, ואז כשהם עולים לשלטון, הם הופכים להיות קבלני ביצוע למדיניות של בנימין נתניהו. ולעיתים, אף גרועה ממנה. אנשי שמאל ומרכז אלה, חוששים שהממשלה הזאת תפגע בתחבורה ציבורית בשבת, תקדם רפורמות במשפט, תפגע בבית המשפט העליון, וזה בזמן שאנחנו זועקים על הריסת בתים בנגב, פריצות למסגד אל אקצא, חוק קמיניץ, חוק הלאום, הרג של פלסטינים בשטחים הכבושים והעמקת הכיבוש".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116402