ח"כ חנין: בנימין נתניהו פועל כדי שממשיכי כהנא יהיו בכנסת הבאה

מפלגות הליכוד והבית היהודי הודיעו אמש (רביעי) במשותף על סיכום שהושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיג הבית היהודי רפי פרץ, בנוגע לריצה משותפת של הבית היהודי עם המפלגה הכהניסטית והגזענית "עוצמה יהודית". על פי ההודעה, נתניהו התחייב להעניק לבית היהודיהאיחוד הלאומי שני תיקים בכירים אם יקים את הממשלה הבאה, וכן לשריין את המקום ה-28 ברשימת הליכוד עבור נציג הבית היהודי, כדי להבטיח ייצוג מקסימלי למפלגת המתנחלים, אחרי הבחירות יפרוש המשוריין ויצטרף שוב לבית היהודישתי המפלגות  גם יחתמו על הסכם עודפים. עוד סוכם על הימנעות של הליכוד והבית היהודי ממתקפות הדדיות במערכת הבחירות, לטובת חיזוק הדדי "לטובת ניצחון הימין".

2019-02-21_223851

צילום: שוברים שתיקה

בעקבות פועלו של נתניהו למען הקבוצות הגזעניות ביותר בישראל, מסר יו"ר סיעת חד"ש, חבר הכנסת איימן עודה כי "כהנא חזר בחסות ראש ממשלת ישראל. אחר כך אל תגידו 'עשבים שוטים', כשעמדות חשוכות, גזעניות, מסיתות ורצחניות יסתובבו במסדרונות הכנסת".

על כך הוסיף ח"כ דב חנין (חד"ש): "כשכהנא נבחר לכנסת, ועלה לדבר באולם גם יצחק שמיר וכל הליכודניקים יצאו החוצה במחאה. נתניהו, לעומת זאת, דחה פגישה עם פוטין כדי לוודא שממשיכי כהנא יהיו בכנסת הבאה. וכדי לעשות זאת הוא גם מבטיח מראש לסמוטריץ' את תיקי החינוך והשיכון. זו לא רק עוד קומבינה כדי להישאר בשלטון, משום שנתניהו הוא זה שמוביל בשנים האחרונות את ההסתה הפרועה ביותר נגד האזרחים הערבים". "נתניהו לא בוחל בשום אמצעים. חוצה בכל יום עוד קווים אדומים. ולכן, כדי לעצור את הכהניסטים צריך להפיל גם את תומכם הגדול", הדגיש.