חד"ש-תע"ל מקדמת שוויון בספורט ודורשת לבטל האפליה כלפי קבוצות ערביות ושל נשים

רשמית חד"ש-תע"ל פרסמה את עמדותיה בנוגע בספורט בישראל. הרשימה מסרה לאתרי הספורט בשובה לשאלה כיצד יש לפעול לטובת הספורט במדינה: "ספורט הוא חלק מהותי בתרבות ובחיי הקהילה להם זכאי כל אזרח במדינה. שינוי אמיתי מתחיל בשוויון הזדמנויות ותקציבים גם בספורט".

עוד נמסר מחד"ש-תע"ל: "בניגוד לדימוי הציבורי, דווקא בספורט מתקיים מפגש בין יהודים וערבים, בעיקר במגרשי הכדורגל כשחקנים, מאמנים, מנהלים ואוהדים. דווקא משום כך הגזענות מאיימת על מרקם החיים המשותפים, ויש לפעול למיגורה ולשילוב של ספורטאים ומנהלים ערבים בכל הענפים, ולתקצוב שוויוני עבור מתקנים, ציוד ומגרשים לקבוצות ולרשויות הערביות. העובדה שקבוצות רבות מערים ערביות נאלצות לנדוד ממגרשן הביתי בשל הזנחה תקציבית פוגעת בזכותן לשוויון שלהן ושל אוהדיהן".

ח"כ איימן עודה צופה במשחק של בני סכנין, מאי 2022 (צילום: זו הדרך)

 

ברשימה הדגישו: "הזכות לשוויון בספורט אינה רק בין יהודים לערבים, אלא גם בין נשים לגברים. ספורט הנשים זוכה לתת תקצוב חריף וזהו ביטוי לאפליה כלפי הנשים. נשים הן חלק אינטגרלי מתרבות הספורט ויש לאפשר להן לממש את כישוריהן בו בחופשיות ותוך עידוד מהמדינה. סוגיה משמעותית נוספת היא זכויות אוהדים ואלימות משטרתית ביציעים – התנגדנו להרחבת סמכויות המשטרה ולאיסורים הנקמניים על קהלי אוהדים ופעלנו להוסיף נציגי אוהדים לשולחנות קבלת ההחלטות".

יצוין ראשי הרשימה, חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי, משתתפים אופן קבוע למשחקים של בני סכנין ובני ריינה, ונציגי הרשימה בכנסת לוקחים חלק פעיל בהחלטות שנוגעות לספורט הישראלי.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115834