נשיא שי בפתיחת ועידת המפלגה הקומוניסטית הסינית: יש לבנות חברה סוציאליסטית מתקדמת

המזכיר הכללי של המפלגה הקומוניסטית הסינית, הנשיא שי ג'ינפינג, פתח הבוקר (ראשון) את דיוני הוועידה ה-20 של המפלגה. בוועידה משתתפים כ-2,300 צירים המייצגים 96 מיליון חברי המפלגה.

הצירים מתכנסים בכל חמש שנים בהיכל העם הגדול בכיכר טיאננמן, כשרוב הדיונים מתקיימים בדלתיים סגורות. במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול, מסר דובר הוועידה סון ילי כי הממשלה עדיין מחויבת למדיניות "אפס קורונה" על אף המחיר הכלכלי הקשה שהיא גובה.

אירוע הפתיחה של הוועידה ה-20 של המפלגה הקומוניסטית הסינית שנערך הבוקר בבייג'ינג. במרכז התמונה: נשיא סין שי ג'יפינג (צילום: סינחואה)

 

שי פתח את דיוני הוועידה וסוגיות הכלכלה והחברה עמדו במרכז נאומו. הוא קרא "לבנות חברה סוציאליסטית מודרנית המבוססת על פיתוח יעיל ובר-קיימא". לדבריו, פיתוח הכלכלה חייב להתבסס על השוק המקומי יחד עם "שילוב מאוזן וחיובי בין הכלכלה הסינית למשק הבינלאומי". עוד הדגיש שהמטרה היא להעלות את רמת החיים של אזרחי סין תוך הגברת הביקושים המקומיים. "אנו חייבים להתקדם מהר יותר לעבר כלכלה מודרנית", הפציר.

בין היתר, הדגישה הנשיא שיש לקדם את התעשיות המתקדמות בענפי התעופה, התחבורה, החלל וההיי-טק. כמו כן "כדי לחזק ולשקם את הכלכלה, סין צריכה להציב את פיתוח חקלאות במרכז המדיניות הכלכלית, זאת במטרת למגר את העוני באזורי הספר ולהבטיח ביטחון תזונתי לכלל האזרחים".

אירוע הנעילה של הוועידה יתקיים בעוד שבוע, ובו הצירים יצביעו בעד אימוץ דו"ח הוועד המרכזי היוצא ואת התיקונים שיציעו הצירים במשך הדיונים. הם גם יבחרו את חברי הוועד המרכזי חדש — בו חברים כמאתיים ממנהיגי המפלגה. במליאה הראשונה של הוועד המרכזי החדש, שיתקיים תוך מספר שבועות לאחר תום דיוני הוועידה, חבריו ירכיבו רשימה של מועמדים ללשכה הפוליטית הבאה, בדרך כלל כ-25 אנשים, וכן של הוועדה המתמדת של הלשכה הפוליטית, בה יש כעת שבעה חברים אך בדרך כלל מורכבת מחמישה עד שישה חברים.