חד"ש – רשימת השמאל היהודי-ערבי בחיפה

 

    הבחירות המקומיות בחיפה נערכות השנה בתוך מציאות מורכבת. סכנת הישנותם של אירועי האלימות הגזענית בעכו מורגשת בכל הערים המשותפות. הדבר הופך את האלטרנטיבה של שותפות יהודית-ערבית במאבק למען צדק חברתי לנחוצה עוד יותר.
    המסרים של חד"ש בחיפה הם ברורים וחדים: הגדלת תקציבי החינוך והרווחה, שוויון מלא בין ערבים ליהודים, קידום מעמד האישה והגנה על התושבים מפני מפגעים סביבתיים. הרכבה של רשימת חד"ש, שסימנה "ו", מבטא את העקרונות האלה: רשימה שמחציתה נשים ומחציתה גברים, ומורכבת מערבים ויהודים.
    חד"ש היא כוח פוליטי שהוקם מלמטה, בלי תרומות של מיליונרים, על ידי תושבים שרוצים לחיות בחברה צודקת יותר. ההישגים של סיעת חד"ש במועצת העיר הם ההוכחה לכך: הקמתו של מעון לנערות במצוקה, הקמתם של מרכזי יום לקשישים בשכונות העוני, הגדלת התקציב שמעניקה העירייה לארגוני הנשים ולארגונים הסביבתיים, והעברת תקציב להקמתו של מועדון נוער בשכונת ואדי ניסנאס.
    הבחירות המקומיות נערכות בשני פתקים: פתק אחד למועצת העיר, ופתק שני לראש העירייה. רבים מתמודדים על התואר "ראש עיריית חיפה", אך לפי כל הסקרים, ישנם רק שני מועמדים עיקריים: ראש העיר המכהן יונה יהב, ויעקב בורובסקי הנתמך בידי ליברמן.
    בורובסקי היה בעבר מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, והוא מוזכר בדו"ח ועדת אור כאחד האחראים להסלמת האלימות המשטרתית נגד המפגינים הערבים באוקטובר 2000. המקומון "ידיעות חיפה" חשף את ההסכם שחתמו רשימתו של בורובסקי ורשימת "חיפה ביתנו" (הרשימה הרשמית של ליברמן בחיפה), לפיה יתאחדו שתי הסיעות לאחר הבחירות.
    ראש העיר יונה יהב (המתמודד מטעם "קדימה") אינו שותף לתפיסת העולם של חד"ש, וישנם תחומים רבים בהם אפשר למתוח עליו ביקורת. אף על פי כן, יונה יהב הוא האפשרות היחידה לבלום את הגזען בורובסקי. חשוב שהשמאל החיפאי יתאחד מאחוריו וימנע את נפילתה של העיר לידי איש ימין קיצוני. יש לצפות ממועמדי השמאל האחרים בחיפה (ישראל סביון ממפלגת העבודה, וליד ח'מיס מבל"ד ושמואל גלבהרט מ"הירוקים") לגלות אחריות ולהסיר את מועמדותם חסרת הסיכוי.
    בחירתה של סיעת שמאל יהודית-ערבית חזקה במועצת העיר חיפה היא מטרה חשובה מאין כמותה. ההתגייסות של כל אחד מאיתנו לסיוע לחד"ש ביום הבחירות היא שתקבע את התוצאות.
    להתנדבות ביום הבחירות יש לפנות למטה חד"ש בחיפה, רח' יוחנן הקדוש 39 (שכונת ואדי ניסנאס) או לטלפון 052-8330046.
 
ההשקעה הטובה ביותר
    הבחירות לעירייה בפתח. נראה לי שמי שמאמין בערכים של פורום שמאל צריך להצביע בעד רשימת חד"ש, שפועלת בעקביות להגברת השוויון בחינוך,לשיפור שירותי הרווחה, לקירוב ולשוויון בין פלסטינים ויהודים, ואינה חשודה בברית עם הקבלנים למיניהם. בשל עמדה זו הסכמתי למועמדות של כבוד ברשימת חד"ש (במקום לא ריאלי) ואני רוצה להמליץ לכם לתמוך ברשימה.
    אני מכיר כבר שנים רבות את עדנה זרצקי, שהיא בעלת עבר עשיר של פעילות בארגונים למען צדק חברתי בכלל, ובעד שוויון מגדרי ושותפות פלסטינית-יהודית בפרט. עדנה היא גם פוליטיקאית יסודית וישרה, הלומדת עד הסוף את כל הנושאים בהם היא מטפלת ופועלת תמיד לפי מצפונה. (מוזר שזה דבר שצריך לציין כיוצא דופן…)
    אני מבקש שתפעילו גם את השפעתכם כדי לשכנע את מי שמוזר לו לשים ו' בקלפי, שמבחינה מוניציפאלית זו ההשקעה הטובה ביותר.
יובל יונאי, מרצה בכיר אוניברסיטת חיפה