ראש עיריית חולון מסלק את ועד העובדים

 

    חברי ועד העובדים של עיריית חולון תובעים פיצויים בגין הפרת חירות ההתארגנות. יו"ר הוועד תובע פיצויים ממנכ"לית העירייה, אשר הכתה אותו במהלך הפגנה.
    שישה מעובדי עיריית חולון, המכהנים גם כחברי ועד עובדי העירייה, הגישו לבית הדין לעבודה בת"א תביעה ע"ס 350 אלף שקל נגד ראש העיר מוטי ששון, נגד מנכ"לית העירייה, חנה הרצמן, ונגד התובע העירוני.
    באמצעות עו"דמור סטולרממשרד נעמי לנדאו, תובעים חברי מזכירות ועד העובדים לבטל מייד את השעייתם מהעבודה ולהורות לעירייה למשוך חזרה את התביעות שהגישה נגדם בשל פעילותם בוועד. יו"ר ועד העובדים אף תובע בנפרד 50 אלף שקל ממנכל"ית העירייה, שלטענתו תקפה אותו פיסית.
    בתביעתם, מתארים חברי הוועד מערכת יחסים עכורה ומידרדרת בין הוועד לצמרת העירייה. העובדים סיפרו, כי ראש העיר, מוטי ששון, עשה הכל, על מנת למנוע את בחירתם ואת בחירתו של יו"ר הוועד אליאס קסלר לתפקיד, כיוון שהצליח בעבר לסכל את תוכנית העירייה להפרטת אגף התברואה, על ידי הליכים משפטיים שנקט.
    ב-31.7 נקט ועד העובדים בעיצומים של יום אחד וסגר את בניין העירייה במטרה לאותת לראש העיר, שעליו להיכנס למו"מ עם העובדים. הרוחות במקום התלהטו ולטענת יו"ר הוועד, תפסה אותו הרצמן בכתפיו, וטלטלה אותו בחוזקה, תוך שהיא צועקת: "אני המנכלי"ת של העירייה. העירייה היא שלי ואני מחליטה מה שקורה פה. אתם לא תעשו פה שביתות".
    במהלך אוגוסט האחרון, לאחר הידרדרות נוספת במערכת היחסים בין הצדדים, הודיעה ההסתדרות לכל העובדים לעזוב את בניין העירייה ולפתוח בשביתה מלאה. בתגובה לכך, נטען, שלח ראש העיר מכתב ל-6 חברי ועד המורה על השעייתם למשך 45 ימים.
     "במקום לנקוט בצעדים משמעתיים חריפים נגד המנכלי"ת, אשר תקפה פיסית את יו"ר הוועד, הוציא ראש העיר מכתב אל יו"ר הועד, מבלי לתת לו אפילו את הזכות הבסיסית לשימוע", כותבת עו"ד סטולר בתביעה שהוגשה. לטענתה לראש העיר אין סמכות בחוק להשעות עובדים, וכי הדבר ניתן רק בעבירות פליליות, שבגינן נפתחה חקירה משטרתית. "לא יעלה על הדעת, כי כל חברי הוועד בעירייה יושעו ועובדי העירייה יישארו ללא כל ייצוג! פעולה זו מעידה על פגיעה בחירות ההתארגנות", נטען בעתירה.