התכנסה האסיפה הלאומית הדמוקרטית בנפאל; מחר תבוטל המלוכה

 

הבוקר התכנסה לראשונה האסיפה הלאומית החדשה בנפאל – אשר צפויה לכתוב מחדש את החוקה ולהדיח את המלך גיאננדרה. האסיפה הלאומית הושבעה לתפקידה ומתוצאות הבחירות עולה כי המפלגה הקומוניסטית (מאואיסטית) של נפאל ניצחה בבחירות וזכתה לרוב באסיפה הכוללת 601 חברים. על כך מסרה הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".
מחר (יום ד') תקיים האסיפה הלאומית ישיבה נוספת כדי לבטל המלוכה בת 239 השנים ולהפוך את נפאל לרפובליקה דמוקרטית ופדראלית. תומכיהם של המורדים לשעבר המאואיסטים, שהובילו את הקמפיין לביטול המלוכה במדינה, צפויים להתאסף ברחובות כדי לחגוג את ההחלטה. עם זאת, המלוכנים גורסים כי אסור "לקבל בחופזה החלטה משמעותית" כמו ביטול המלוכה. "קראנו לעם לצאת לרחובות ביום רביעי כדי לחגוג את יום הרפובליקה", אמר בינתיים מנהיג בכיר המאואיסטים, דיננת שרמה. "בכך יגיע הקץ הרשמי של המונרכיה הפיאודלית. זה יהיה יום היסטורי", הוסיף.
המאואיסטים, שניצחו בבחירות באפריל ועל כן צפויים לעמוד בראש הממשלה העתידית, קראו לגייננדרה לעבור עוד קודם לכינוס האסיפה למעונו הפרטי ולפעול כדי להפוך את המעבר ממלוכה לרפובליקה חלק ככל האפשר. במידה והמלך יסרב לעזור את משכנו, המשטרה תפעל כדי לסלקו.