ועד עובדי ההסתדרות: "עיני נגד העובדים"

 

ועד עובדי ההסתדרות הפיץ בימים האחרונים איגרת בקרב 1,000 עובדי הארגון, ובה נכתב כי הנהלת ההסתדרות, בראשות היו"ר עופר עיני, פועלת להרעת תנאי ההעסקה של העובדים וקולטת עובדים חדשים באמצעות חוזים אישיים. עוד נאמר במסר כי ההנהלה אינה מכירה בשעות נוספות גלובליות ובשכר עידוד, להם זכאים העובדים. הוועד טוען כי בכך משמשת ההסתדרות דוגמה שלילית למעסיקים במשק.
יצויין שעובדי ההסתדרות הכריזו לפני חודשיים על סכסוך עבודה נגד ההנהלה בטענה לאי-שיתוף העובדים ולגזירות מצד היו"ר עיני. ועד העובדים של ההסתדרות מתלונן כי עיני מרע את תנאי העבודה שלהם בדרך להפוך את ההסתדרות "לחברת כח-אדם".
 
ביקורת קשה מצד עובדי ההסתדרות הופנתה נגד היו"ר, עופר עיני, במסגרת החרפה נוספת ביחסים שבין העובדים להנהלת ההסתדרות. במכתב שנשלח מטעם ועדי העובדים של ההסתדרות עצמה, כותבים ראשי הועדים, כי עיני נוקט בצעדים חד-צדדים כלפיהם ומרע את תנאי העבודה שלהם בדרך להפוך את ההסתדרות לחברת "כח-אדם".
 
במכתב הארוך מפרט הוועד את הצעדים השונים שהנהלת ההסתדרות מעוניינת לקדם, "צעדים שלא הייתה מסכימה להם אצל כל מעביד אחר במשק". בין הצעדים המפורטים, קליטת עובדים מבחוץ ללא שיתוף העובדים, והנצחת עובדי דור ב', עובדים שחלים עליהם הסכמים קיבוציים שאינם מיטיבים כמו אלו של דור א'. בעיקר כועסים העובדים על כך שההנהלה מבצעת צעדים חד-צדדים שמשנים את תנאי התעסוקה שלהם, לעיתים בניגוד לחוקת ההסתדרות.