השר בר-לב לא הגיע לדיון בוועדה למעמד האשה על יחס המשטרה לנפגעות עבירות מין

השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, לא הגיע לישיבת הוועדה לקידום מעמד האישה שנערך היום (שלישי) כדי לדון ביחס המשטרה לנפגעות עבירות מין. הדיון נערך בהשתתפות הדוגמנית גל גברעם לאחר התקרית בה זכתה לטיפול משפיל בעת שהגיעה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל. "הזמנתי את השר לביטחון פנים, אך לצערי לא קיבלתי תשובה", מסרה בפתח הדיון יו"ר הוועדה ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת)

הדיון שנערך הבוקר בכנסת בנושא יחס המשטרה לנפגעות עבירות מין, בהשתתפות גל גברעם (ראשונה מימין) וח"כ עאידה תומא-סלימאן (צילום: זו הדרך)

 

הדיון בוועדה התכנס תחת הכותרת "למה באת רק עכשיו?". במהלך הדיון גברעם הודתה לחברות הכנסת על המעמד, ואמרה: "שמחה שזה קרה, לפניי לא התייחסו להרבה נשים במצבי". את הדיון פתחה יו"ר הוועדה באומרה: "הדיון הזה הגיע במטרה 'לנצל' את המקרה שקרה לגל כדי למנף את הטיפול בסוגיה. כל אלו שהושתקו במשך שנים ולא השמיעו את כולן – מגיע להן שינוי".

גברעם מסרה בפתח הדברים: "אני התכוונתי ללכת לתחנת משטרה ולהגיש תלונה, לא רציתי שהסיפור יהיה נחלת הכלל, אבל בסוף זה בא בעל כורחי כי הייתי מתוסכלת מההתנהלות שהייתה שם". בסוף השבוע גברעם תקפה בחריפות את מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, ניצב עמיחי אשד, לאחר שדחה את טענותיה ואמר כי במשטרה "לא גלגלו אותה ממדרגות התחנה".

גברעם שבה ותיארה בפני חברי הוועדה את היחס שקיבלה כשהגיעה להתלונן. "הגעתי לתחנה ביום שלישי בסביבות 23:00. בחרתי ללכת מאוחר כי אני קצת מוכרת ולא רציתי שיקשרו אותי לזה. נכנסתי עם בגדים שחורים ומסכה כדי לשמור על זהותי. בכניסה היה יומנאי שאומר לי 'אוקיי, מתי זה קרה?'. עניתי – לפני שנתיים. והשאלה הבאה הייתה 'למה באת רק עכשיו?'. אמרתי לו 'כי אז פחדתי, ועכשיו אני לא'. רציתי שיגנו עליי, שיקשיבו למה שיש לי להגיד". "ביקשתי עזרה מהמשטרה כאזרחית וקיבלתי סטירה מצלצלת והלכתי הביתה וזהו. הגעתי הביתה וניסיתי להגיש תלונה מקוונת, אבל אי אפשר להכניס בתלונה המקוונת פרטים של תקיפה מינית, זה לא אפשרי. זה מהמם לגניבת אופניים או רכב, אבל לא בתקיפה מינית", הוסיפה.

יו"ר הוועדה עאידה תומא-סלימאן הודתה לגברעם: "אני חושבת שמגיע לכל אישה או נערה, או גבר או נער, שהרגישו מה שאת הרגשת, לעמוד מול המשטרה, כי אתם האזרחיות והאזרחים, לא משנה מה אתם עושים, מגיע לכם לקבל יחס נאות".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105194