השרים ליברמן וטרופר פועלים לשלול תקציב מתיאטרון בגלל הקרנת סרט שלא צפו בו 

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הורה היום (רביעי) להיערך לשלילת המימון הממשלתי של תיאטרון "אל-סראיא" ביפו העתיקה, בשל כוונתו להקרין את הסרט הירדני "פארחה", שבו נראים חיילי צה"ל רוצחים משפחה פלסטינית בזמן מלחמת העצמאות. הנחייתו של ליברמן באה בעקבות קריאתו מוקדם יותר היום של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לשלול את המימון הממשלתי של התיאטרון. מהודעתו של טרופר בנושא עולה כי לא צפה בסרט, אלא מסתמך על "דיווחים". יצוין שגם שר האוצר וצוותו לא צפו בסרט. הסרט נבחר כדי לייצג את ירדן בהתמודדות על האוסקר לסרט הבינלאומי.

מתוך הסרט "פארחה" (צילום: נטפליקס)

"בחירה של מוסד תרבות מתוקצב על ידי מדינת ישראל להקרין את הסרט היא החלטה בלתי מתקבלת על הדעת שדורשת לנקוט את כלל הצעדים האפשריים, לרבות שלילת תקציבים מאותו מוסד, וזאת במטרה אולי עוד למנוע את הקרנת הסרט המזעזע הנ"ל או סרטים דומים בעתיד", מסר היום ליברמן לתקשורת.

ביולי האחרון מחזה שהוצג בתיאטרון יפו בו שוכן גם "אל-סראיא" אף הוא היה למטרת אנשי ימין. את המחזה "איך לעשות מהפכה" כתב עיסא עמרו, פעיל פלסטיני נגד הכיבוש ותושב חברון. עמרו הוחזק בעבר כעציר פוליטי בידי ישראל ובידי הרשות הפלסטינית ובימים האחרונים נעצר שוב בידי צבא הכיבוש (ר' ידיעה באתר).

עוד בנושא: https://zoha.org.il/113821