הפקה פלסטינית-ישראלית על הכיבוש זכתה בפרס בפסטיבל הסרטים היוקרתי בברלין

הפקה פלסטינית-ישראלית על הכיבוש, "אין ארץ אחרת", זכתה אמש (מוצ"ש) בפרס הסרט התיעודי בפסטיבל הסרטים בברלין – ברלינלה. הסרט מתאר את גירוש הפלסטינים מכפריהם באזור מסאפר יטא, בדרום הר חברון בשטחים הכבושים, אחרי שבג"ץ הורה לפנותם לטובת שטח אש של צה"ל. בסרט מתועדים מתנחלים שתוקפים באלימות רבה את האוכלוסייה הפלסטינית כשבמקרים רבים הצבא עומד מנגד.

"אין ארץ אחרת" נוצר על ידי קולקטיב פלסטיני-ישראלי: באסל אדרה, חמדאן בלאל, יובל אברהם ורחל שור שזכו במענק של 40 אלף יורו. חברת צוות השיפוט, הדוקומנטריסטית הצרפתייה ורנה פראוול, הכריזה מעל הבמה בעת הענקת הפרס כי "עתה לא יכולה עוד להיות הכחשה של הכיבוש הישראלי הלא חוקי וחסר הרחמים ושל ההתנחלויות בגדה המערבית", ודבריה לוו במחיאות כפיים סוערות. "העולם בוער שעה שרבים מאיתנו מעלימים עין. ב'אין ארץ אחרת' כמה נשמות אמיצות ויפות שבתיהם ומשפחותיהם נהרסים אינן יכולות להתעלם. מי ייתן והעולם לא יתעלם מהסרט הזה. כל הכבוד".

את הפרס קיבלו בשם הקולקטיב צמד גיבורי הסרט, באסל אדרה תושב האזור שתיעד באמצעות מצלמה את החורבן כפרו, ויובל אברהם פעיל שלום ותיק השותף למאבק נגד הכיבוש והנישול. בנאום התודה אמר אדרה: "קשה לי מאוד לחגוג כאשר עשרות אלפים מבני עמי נטבחים על ידי ישראל בעזה, והקהילה שלי במסאפר יטא נמחקת על ידי בולדוזרים ישראלים. אני מבקש דבר אחד מגרמניה, היות שאני בברלין: להפסיק לשלוח נשק לישראל!". אברהם ציין: "עבדנו על הסרט הזה במשך חמש שנים. באסל ואני בני אותו גיל, אני ישראלי ובאסל פלסטיני. בעוד יומיים נשוב לארץ שבה איננו שווים. אני חי תחת משטר אזרחי ובאסל – תחת משטר צבאי. אנחנו חיים במרחק 30 דקות זה מזה, אבל לי יש זכות בחירה ולבאסל – אין. אני חופשי לנוע לאן שאני רוצה, אבל באסל כלוא בשטחים הכבושים". עוד הם קראו ל"אנשים החזקים בחדר הזה" להתייצב למען הפסקת אש בעזה ולסיום הכיבוש הישראלי בגדה המערבית".

בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס סיפר אברהם: "ההבנה שלנו היא שאנחנו רואים אחד את השני ורואים את חוסר הצדק, ואנחנו נאבקים יחד כדי לשים לזה סוף. זה עזר לנו בין אם מדובר באלימות ה-7 באוקטובר או באלימות שנמשכת יותר מ-130 ימים בעזה. מה שאנחנו מנסים לעשות זה לשים סוף לאלימות דרך סיום הכיבוש ובאמצעות פתרון מדיני שיבטיח ששנינו שווים".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112756