הפגנה ביפו בעקבות הרצח של הודא כחיל; ח"כ תומא-סלימאן: אל תתנו לנשים לעמוד לבד

נשים וגברים יפינו מחר (שישי) בשעה 14:00 נגד רצח נשים, בעקבות הרצח השבוע של הודא כחיל, תושבת העיר. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי של הכנסת, ח"כ עאידה תומאסלימאן, קראה הבוקר להשתתף בהפגנה: "אל תתנו לנשים לעמוד לבד במערכה הזו", הדגישה. ההפגנה תצא מגן תמר (רחוב יפת 142) ותסתיים בגן השניים (פינת רחוב דוקטור ארליך).

2016-10-27_200704

הודא כחיל שנרצח השבוע ביפו (צילום: אל אתיחאד)

אל הקריאה להפגנה הצטרף חבר מוצעת העיר ת"איפו, עו"ד אמיר בדראן (חד"ש). לדבריו "נרצחה הודא כחיל, בת העיר יפו, מזכירה בבית ספר תיכון, חלק בלתי נפרד מהקהילה שלנו. לא מדובר באירוע בודד, השנה נרצחו ביפו 3 נשים, והן מצטרפות לכ-19 נשים שנרצחו השנה בישראל. רצח הנשים בחברה הערבית והיהודית כאחד היא תופעה שהולכת ומחמירה. היא קשורה באלימות העמוקה שהחברה שלנו מצויה בה, ובהקצנה ההולכת ומתגברת". עוד הוא הוסיף: "עלינו להיאבק בתופעות אלה שמפוררות את הקהילות שלנו. אסור לנו כחברה לקבל רצח של נשים, דיכוי נשים, הגבלה של חירותן ועצמאותן של חברותינו, אחיותינו, אמהותינו ובנותינו. מחר בשעה 14:00 מארגנות נשות יפו צעדת מחאה וקוראות לכולנו להצטרף, גברים, נשים, ילדים, ערבים ויהודים, כדי לומר יחד למשטרה, לרשויות ולחברה שלנו כולה די לאלימות כלפי נשים!".

על פי נתוני הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת, 167 נשים נרצחו בעשור האחרון עלידי בן משפחה, יותר ממחציתן הן ערביות. בתוך חודש בלבד נרצחו שלוש נשים ערביות, ומתחילת השנה מסתכם מספרן של הנשים הערביות שחייהן קופחו בזדון ב-8, יותר ממחצית מהנשים שנרצחו בישראל בשנה החולפת (14) ויותר מפי שניים וחצי מחלקם היחסי של הערבים באוכלוסייה. הנתון שמסכם את העשור האחרון מבהיל עוד יותר: 91 נשים ערביות נרצחו. מסמכים שנאספו בוועדה למעמד האישה של הכנסת משרטטים מציאות רצופה בכשלי הרשויות. כך למשל, לפי שירותי הרווחה מתגוררות בעיר לוד 80 נשים שמאוימות ברצח ובאלימות, כ-60 מהן ערביות. עם זאת, לאף אחת מהן לא הוצמדה תוכנית הגנה כוללת. "הנשים הללו מסתובבות עם מטרה על הגב. רצח של כל אחת מהן זה רק עניין של זמן, עד שהגבר התורן, הפצצה המתקתקת, יתפוצץ", אמרה ח"כ תומאסלימאן. "בינתיים המדינה ממשיכה להסתכל מהצד ולהפקיר את הנשים הללו".

מסיכומי הוועדה עולה עוד כי בעיריית לוד קיימים 60 תקנים לעובדים סוציאליים, אך מאלה מאוישים רק שניים בעובדות סוציאליות דוברות ערבית. אחת מהן עובדת עם קשישים, וכל זה בעיר שבה שיעורי רצח הנשים הערביות הם הגבוהים במדינה ו-40% מהפניות לשירותי הרווחה מתקבלות מתושבי העיר הערבים.

ההפגנה בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/1597714560532623