הסטודנטים בקינג'ס קולג' שובתים במחאה על פעולת צה"ל בעזה

 

הסטודנטים בקינג'ס קולג' היוקרתי שבלונדון פתחו השבוע בשביתת שבת בקמפוס במחאה על הפעולה הישראלית ברצועת עזה ודרשו לבטל את תואר הכבוד שהוענק לפני חודשים אחדים לנשיא המדינה, שמעון פרס. על כך מוסר העיתון הבריטי "גרדיאן". יותר ממאה סטודנטים מתבצרים באחד מאולמות ההרצאות של האוניברסיטה והם דורשים כי הנהלת המוסד תפרסם הודעת גינוי על ההפצצות בעזה ותבטל את תואר הדוקטור לשם כבוד שניתן לנשיא פרס בנובמבר האחרון. יצויין שאירועי מחאה דומים נערכו השבוע בבי"ס ללימודים המזרח ואפריקה ובבית הספר לכלכלה שבלונדון ובאוניברסיטאות אסקס, בירמינגאם וסאסקס.
 

כמו כן דורשים המוחים כי האוניברסיטה, וסגן הדיקן ריק טריינור, יספקו חמש מלגות לסטודנטים פלסטינים, יסייעו לארגון יום גיוס תרומות, יקימו קשרים עם מוסדות חינוכיים ברצועה ויתרמו להם מהמשאבים החינוכיים העודפים. בנוסף קראו הסטודנטים להנהלה לחשוף את רשימת סוחרי הנשק שעמה יש לה קשרים.

"אנחנו מביעים סולידריות עם תושבי עזה ומסרבים לאפשר לאוניברסיטה שלנו, שאנחנו גאים להיות חלק ממנה, להעניק דוקטורט לאדם שלא רק תמך לאחרונה באלימות בעזה, אלא גם משמש דמות מרכזית בהיסטוריה של שפיכות הדמים שקרעה את המזרח התיכון", נכתב בהודעה שפרסמו המפגינים, אשר ציינו כי שביתה כזו לא התקיימה מאז ימי המאבק באפרטהייד בדרום אפריקה בשנות השמונים.

 

לידיעה המלאה שראה אור ביומון הבריטי:

 

http://www.guardian.co.uk/education/2009/jan/21/kingscollegelondon-gaza-protest