המחאות ההמונים באיראן נגד המשטר הרודני נכנסות לחודש השלישי

המחאות ההמוניות באיראן נגד המשטר הרודני נכנסו בסוף השבוע לחודש השלישי. לציון מרד עממי דומה בנובמבר 2019, התגברו בימים האחרונים ההפגנות במדינה והמשטר הגביר את מעשי האכזריות כלפי המפגינים, הכוללים ירי באש חיה ועינויים. על פי הערכות ארגוני זכויות אדם עד עתה נהרגו במחאות כ-350 מפגינים ונעצרו 16 אלף נוספים.

בעיירה בוקאן במערב איראן, מפגינים השתלטו על מבני השלטון וכוחות המשטר נאלצו לסגת מהעיירה. זו הפעם הראשונה שמפגינים מצליחים להשתלט על ישוב שלם ולגרש ממנו, לפחות את נציגי המשטר.

מחאות המוניות באיראן נגד המשטר (צילום מסך מהרשתות החברתיות)

 

כמו כן, סוכנות הידיעות האירנא הרשמית דיווחה אתמול (שישי) על מותו במהלך ההפגנות של בכיר במנגנוני המודיעין של משמרות המהפכה בעיר סחנה במחוז קרמאנשה שבמערב איראן. לפי הדיווח מדובר בקצין בדרגה מקבילה לאל"מ בשם נאדר ביראמי שנהרג על ידי מפגינים.

מוקדם יותר, מפגינים זועמים בעיירה חומייני הציתו של ביתו של מנהיגה העליון הראשון של הרפובליקה האסלאמית של איראן, האייתוללה רוחאללה חומייני. מאות מפגינים הסתערו על המבנה, המשמש כיום כמוזיאון, בעיירה המהווה מעוז תמיכה של המשטר בעשורים האחרונים, עדות לכך שהמחאה נגד המשטר, שהחלה בשל הדיכוי הדתי הגובר במדינה, עוברת בהדרגה גם למרכזי הכוח של המשטר.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116254