ההרוג ה-65 בתאונות עבודה מתחילת השנה: תושב כפר ביל"ו שנלכד תחת משטחי קרמיקה

עובד כבן 60, תושב מושב כפר ביל"ו, נהרג היום (שישי) לאחר שנפגע מחפץ כבד במפעל ברחוב יצחק בן צבי בראשון לציון. חובשים ופראמדיקים של מד"א דיווחו כי הוא נלכד תחת משטחי קרמיקה, ולאחר שבדקו אותו נאלצו לקבוע את מותו. זהו העובד השלישי שנהרג השבוע בתאונות עבודה וה-65 מאז תחילת שנה. יצוין שאתמול נהרג עובד בניין פלסטיני ברחוב פרלשטיין בבת ים. העובד נפל מגובה של כ-3 קומות בעת ביצוע עבודות איטום.

צוותי חירום מטפלים בנפגעי תאונת עבודה (צילום: איחוד ההצלה)

 

פראמדיק מד"א עמית אקרמן סיפר: "הפועל שנפגע ממשטחי הקרמיקה חולץ כשהוא מחוסר הכרה עם חבלות קשות בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. במקביל, תאונת עבודה נוספת התחרשה בקריית גת, שם נפל פועל פלסטיני מגובה והוא נפצע באורח בינוני עם חבלות בכל חלקי גופו. ממד"א נמסר כי "התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על פועל שנפל מגובה של כ-3 מטר במהלך עבודתו באתר בנייה ברחוב לאה גולדברג בקרית גת. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי פועל כבן 20 במצב בינוני עם חבלות בכל חלקי גופו".

על פי המידע של הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, כעת מאושפזים ברחבי הארץ 10 עובדים שנפצעו קשה בתאונות עבודה מתחילת החודש. מהקבוצה נמסר עוד "רק 10 מפקחי בטיחות מפקחים על בטיחותם של העובדים בענפי התעשייה, השירותים והמסחר; האם הכנסת והממשלה הנכנסות יפעלו לעצור את הפקרת בטיחות העובדים במקומות העבודה המסוכנים?".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116863