המחאה בבלפור נגד נתניהו: ביבי חתם על הסכם טיסות עבור האלפיון העליון עם אבו דאבי

רבבות הפגינו אמש (מוצ"ש) מול בית ראש הממשלה בירושלים, מול ביתו הפרטי של בנימין נתניהו בקיסריה ובמאות צמתים וגשרים ברחבי הארץ. זה השבוע השמיני ברציפות שאלפים רבים, רבבות לדברי המארגנים, מחו מול מעון ראש הממשלה בירושלים, תחת הכותרת "ביבי הביתה". 11 המפגינים שנעצרו אמש בהפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים שוחררו הבוקר ממעצר. תשעה מהם שוחררו על ידי המשטרה במהלך הלילה, חלקם בתנאי הרחקה מירושלים. שני מפגינים נוספים, בהם הפעיל החברתי יגאל רמבם ופעיל מק"י, שוחררו הבוקר לאחר שעורכת דינם, לאה צמל, הגיעה לסיכום עם המשטרה כי השניים ישהו במעצר בית לילי למשך ארבעה לילות, ויורחקו מירושלים עד לסוף החודש.

פעילי מק"י, חד"ש והנוער הקומוניסטי, בהם חברי הכנסת עאידה תומאסלימאן ועופר כסיף, אמש בהפגנה מעון ראש הממשלה בירושלים (צילום: זו הדרך)

לראשונה התקיימה הפגנה גם בגשר המיתרים שבכניסה לירושלים. העירייה מוסיפה לפעול כדי לסכל את המחאות נגד ממשלת הימין והמפגינים נקנסו במאות שקלים על תליית שלטים במקום. אחד מהם נקנס ב-475 שקלים על "הצגת שלט ללא רישיון". "הקנסות של עיריית ירושלים הם עוד עדות לניסיונות הממשל לדכא את המחאה", נמסר מהדגלים השחורים. "העובדה ששבוע אחר שבוע, למרות האלימות הקשה, הקנסות והמכת"זית, הישראלים מתעקשים להילחם על מדינת ישראל מוכיחה שהעם רוצה הנהגה אחרת, נקיית כפיים."

ב"דגלים השחורים" הדגישו כי "בשבוע שבו ישראל חותמת הסכם טיסות עבור האלפיון העליון עם אבו דאבי, האזרחיות והאזרחים ממשיכים להגיע לבלפור למחות נגד הנאשם. לצערנו, גם השבוע המשבר הבריאותיכלכלי נשאר משני למול מסע ההימלטות של הנאשם נתניהו ממשפטו". מוקדם יותר נמסר מ"הדגלים השחורים", כי "נתניהו מוכיח כל יום בתפקיד את מה שהוא בעצמו קבע: נאשם בפלילים לא יכול לכהן כראש ממשלה. הוא עסוק בהכול חוץ מבניהול המשבר הכלכלי הגדול בתולדות המדינה. לא נוותר עד שביבי יתפטר".

בין המפגינים הרבים בבלפור אמש, וכמדי שבוע, התייצבו מאות חברי חד"ש, מק"י והנוער הקומוניסטי. הפעילים, ובהם חברי הכנסת עאידה תומאסלימאן ועופר כסיף, קראו קריאות נגד ממשלת הימין ונשאו כרזות בעברית ובערבית. בשלב מסוים צעדה קבוצת מפגינים לעבר בית הנשיא וכוח יס"מ הגיע כדי לבלום אותם כשהוא מלווה באוטובוס. שבעה מפגינים נעצרו במקום.

ביום שישי כאלף מפגינים השתתפו בקבלת השבת שנערכת מדי שבוע מחוץ למעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים. רחוב בלפור נחסם לתנועה עד לכיכר פריז. משתתפי המחאה קראו קריאות רבות, ובהן "ביבי הביתה", "בושה" ו-"הון, שלטון, עולם תחתון". עלי ברוק, אחד הנואמים בהפגנה, אמר כי ההסכם שנחתם עם איחוד האמירויות הערביות לא פותר את המשבר הכלכלי ו"לא סוגר את המינוס בבנק". "ההסכם הזה לא הופך את הממשלה שלנו ליותר מתפקדת, ההסכם הזה לא הופך את ביבי לפחות מושחת, וההסכם הזה, מעל הכל, לא יגרום לנו ללכת לשום מקום", אמר.

רשימת הגשרים והצמתים בהם התקיימו משמרות מחאה:

https://www.facebook.com/events/309264820320789

עוד על המחאה, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 1, 3 ו-10):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G32_2020.pdf