כוח לעובדים מקדם שביתת סולידריות של חבריו בתמיכה עם מורי היל"ה

הנהגת כוח לעובדים התכנסה היום (ראשון) ופרסמה הודעה לפיה היא רואה בחומרה רבה את כוונתה של הממשלה להפסיק את פעילות תוכנית היל"ה ב-1 בספטמבר". ההנהגה החליטה עוד לקיים שביתת סולידריות עם מורי התכנית, החברים בארגון. יצוין שכוח לעובדים מאגד כ30 אלף עובדים בהם: אלפי נהגי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, בית ההשקעות הגדול בארץ, סגל ההוראה ברוב המכללות הציבוריות, סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה, עובדי מכללות פרטיות, עובדים בתעשייה, עובדות הצהרונים בירושלים, איגוד מטפלות המשפחתונים, עובדי יד ושם, עובדי רווחה ובריאות ועוד.

הפגנת מורי תכנית היל"ה ותלמידיה, בשבוע שעבר, מול הכנסת (צילום: כוח לעובדים)

"אסור לסגור את תכנית היל"ה. אסור שהמערכת תפקיר אלפי נערים ונערות שזו המסגרת היחידה שיכולה להציל את עתידם, ומעל אלף עובדים ועובדות שתכנית זו היא הבית שלהם. פניתי לשר גלנט בדרישה שיתערב לשינוי ההחלטה, והוועדה לזכויות הילד בראשותי תתכנס לדון בנושא המשך פעילות התכנית". כך אמר בשבוע שעבר יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת)".

בית הדין לעבודה בבת ים הקפיא ביום ראשון שעבר את השימועים לפני פיטורים של המורים בתכנית היל"ה, זאת לאחר דיון בעתירת ארגון "כוח לעובדים" להטלת צו מניעה נגד הפיטורים המתוכננים. בית המשפט חייב את החברה למת"נסים מפעילת התכנית, ואת המדינה לבצע ביממה הקרובה היוועצות עם כוח לעובדים המאגד את המורים. נציג משרד החינוך אמר בדיון כי כרגע התכנית עדיין ניצבת בפני סגירה. "בית הדין הכיר בצורך של חברת המת"נסים והמדינה לדון בעתיד התכנית עם נציגות העובדים. לא ניתן לסגור את התכנית ולפטר אלפי מורי קבלן מבלי לשמוע את קולה של נציגות העובדים", נמסר מוועד המורים של התכנית. "משרד החינוך התרגל להעביר מורי קבלן מזכיין לזכיין ועתה מחברת קבלן למפוטרים. נמשיך להיאבק כנזק הגזירה שמשמעה אחתנוער נושר לא זכאי לחינוך", הדגישו.

בתוך כך, כמעט 24 אלף אזרחים חתמו על עצומה מקוונת נגד סגירת התכנית. העצומה נכתב "לאחרונה, שר החינוך היקר שלנו החליט שבכוונתו לסגור את קידומי הנוער בארץ. קידום נוער הינו מקום מיוחד בו ניתנת הזדמנות שנייה לנוער שנפלט מבתי הספר, להשתקם, ללמוד כמו שצריך, לרכוש השכלה ראויה ולהוציא תעודת בגרות מלאה. זוהי נקודת ההצלה האחרונה בעבור נוער כזה, בתי ספר אחרים כבר מזמן ויתרו ובחרו לא להתמודד עם אותם נערים. הצוות החםהמדריכים, המנחים המנהלים והמורים בקידום נוער עובדים קשה מסביב לשעון ומבצעים עבודת שליחות כדי לעזור לאותם בני נוער להיות מוכנים כמה שאפשר לחיים העצמאיים. הן בסיפוק מזון, הן בסיפוק השכלה, והן בתמיכה נפשית. קידום נוער הוא כמו בית שני בשבילם שכל כך מגיע להם!".

עוד על המאבק נגד סגירת תכנית היל"ה בגיליון "זו הדרך" האחרון (עמ' 3):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/08/G32_2020.pdf

לחתימה על העצומה:

https://www.atzuma.co.il/kidomnoarbesakana