המונים הפגינו בארגנטינה ביום השנה להפיכה הצבאית הרצחנית ונגד אובמה

המונים הפגינו אתמול (חמישי) ברחבי בארגנטינה ביום השנה ה-40 להפיכה הצבאית הרצחנית ונגד ביקור אובמה במדינה. הביקור של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בארגנטינה התחיל ביום רביעי האחרון ולדברי דובר אמריקאי "הוא מסמן דרך חדשה ביחסים בין שתי המדינות". זאת, בעקבות עלייתה של ממשלת מרכז־ימין הניאוליברלית החדשה, שמעדיפה יחסים חמים יותר עם וושינגטון. "זוהי הזדמנות היסטורית לדף חדש", הדגיש מרקוס פניה, ראש הקבינט בארגנטינה, בשיחה עם עיתונאים בשבוע שעבר.

החלטתו של אובמה לבוא לארגנטינה כעת, מיד לאחר ביקורו בקובה, מאותתת שוושינגטון תומכת בפניית ימינה של ארגנטינה. הביקור הוא גם הבעת תמיכה בנשיא ובעל הון מאוריסיו מאקרי, שנכנס לתפקידו לאחרונה והנחשב ל"ידיד ישראל".

2016-03-25_155617

מפגינים אתמול בבואנוס איירס מניפים את כרזה נגד ביקורו של אובמה (צילום: המפלגה הקומוניסטית המהפכנית)

בבירה באונוס איירס נערכו שתי ההפגנות הגדולות, שעל פי דיווחים שפורסמו הבוקר בעיתונים המקומיים "היו גדולות והמוניות במיוחד הגדולות בעשור האחרון". בהפגנה הראשונה צעדו פלג מאמהות כיכר מאי, הסבתות מכיכר מאי וארגונים לזכויות אדם; יחד עם איגודים מקצועיים שבהנהגה פרוניסטית, ראשי התנועה הפרוניסטית והמפלגה הקומוניסטית.

בהפגנה השנייה לקחו חלק פעילות הפלג השני של אמהות כיכר מאי, יחד עם ארגוני זכויות אדם, איגודים מקצועיים וועדי עובדים שבהנהגת כוחות השמאל העקבי ושורה ארוכה של מפלגות שמאל רדיקליות: המפלגה הקומוניסטית המהפכנית, מפלגת העובדים הסוציאליסטית, מפלגת הפועלים ועוד. על פי הדיווחים בתקשורת ביקורו של נשיא המעצמה האימפריאליסטית, הגינוי למדיניות הפרואמריקאית והניאוליברלית של הממשלה החדשה וציון 40 שנה להפיכה שקיבלה את תמיכת ארה"ב היו הגורמים שדיברנו את ההמונים להגיע אל מרכזי הערים, בין היתר של קורדובה, סנטה פה, רוסריו, לה פמפה, צ'ובוט, מנדוסה ועד עשרות ערים.