היועמ"שית תעמיד לדין את ח"כ עופר כסיף בשל תקיפת שוטר

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הודיעה אתמול (רביעי) כי תגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש) "בגין תקיפת שוטר" בהפגנה שהתקיימה במאי 2022 בדרום הר חברון. בהפגנה, שהתרחשה בשטח צבאי סגור, התפתח ויכוח על רקע סירוב כניסתו של כסיף למקום, חרף חסינותו הפרלמנטרית.

כסיף רצה להצטרף למפגינים במסאפר יטא שבשטחים הפלסטינים הכבושים נגד החלטת בג"ץ לפנות כפרים פלסטיניים בטענה שמדובר בשטחי אש. במסגרת היערכות כוחות הכיבוש, הוצאו צווים שהורו על הגבלת תנועת אוטובוסים של פעילי חד"ש, ומוקדים שונים במרחב הוכרזו כשטח צבאי סגור. לא תקפתי שוטר, זה שקר גס. השוטר דחף לי את היד לפנים והסטתי אותה", אמר אז ח"כ כסיף.

בתגובה לפרסום, אמש מסר ח"כ כסיף "את ידה הקשה של האלימות המשטרתית ושקרי השלטון נגד מפגינים דמוקרטים כולנו ראינו אתמול. גם האירוע בו המשטרה פגעה בחסינותי הפרלמנטרית ואיימה להשתמש בנשק כנגדי הוא מקרה כזה. הסרטון שהפיצה המשטרה על האירוע הוא חלקי, מסולף ומעוות. את האלימות של המשטרה נגדי ראינו גם בשייח' ג'ראח, שעודנה סובלת מנחת זרועה של המשטרה, ושתי תלונותיי במח"ש טואטאו ונסגרו כמו מרבית התלונות על אלימות משטרתית".

"מאז כינון הממשלה החדשה גברו הלחצים הפוליטיים על היועמ"שית, כולל בהודעה לתקשורת של בן גביר לפני שעות ספורות שבה שב ודרש את העמדתי לדין. על פניו לחצים אלו זיהמו את ההליך לחלוטין. אך אני אינני העיקר כאן, זהו ניסיון להסב את תשומת הלב מהפשע הגדול באמת – הטיהור האתני במסאפר יטא והכיבוש כולו. לא יפחידו אותי! אני אמשיך בדרכי במאבק ביחד עם חבריי למען שלום, שוויון וצדק חברתי", הוסיף.

בהרב מיארה אישרה באוגוסט האחרון את הבקשה לחקור את כסיף. בתגובה לכך, כסיף אמר שההחלטה שהיא "נדבך נוסף במדיניות האיפה ואיפה של רשויות החוק" והדגיש: "מתלונות שלי ושל אחרים כנגד אלימות שוטרים, חיילים ומתנחלים, שרי הביטחון וביטחון הפנים והיועמ"שית – מתעלמים. לתלונה שקרית של שוטר אלים שפגע בי ובחסינותי מתייחסים בכובד ראש".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112756