הבחירות הן מבחן פוליטי וארגוני

 

המושב השני של הוועידה ה-25 קורא לארגוני מק"י ולחבריה
לפעול ככל שניתן לכינון בריתות ולשותפות יהודית-ערבית
בבחירות לרשויות המקומיות
 
המושב השני של הוועידה ה-25, שנערך בשבת, 28 ביוני, בבית הידידות בנצרת, הוקדש לדיון בהתפתחויות הפוליטיות ובהכנות לבחירות לרשויות המקומיות.
מוחמד נפאע, ממזכ"ל מק"י, הצביע על הפער העמוק שבין הדיבורים של בוש ואולמרט על שלום, לבין המציאות של המשך הכיבוש והרחבת ההתנחלויות, ובעיקר – באיזור ירושלים. הוא הוקיע את מסע האיומים והתמרונים הצבאיים נגד אירן ואת תוכניות בוש להנציח את כיבוש עירק.
בהתייחסו לבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, הצביע נפאע על הקשיים הנובעים מהמשבר הכספי, אליו נקלעו רוב הרשויות, ומההתארגנויות הריאקציוניות מבחינה חברתית. נפאע קרא לארגוני המפלגה לפתור חילוקי דעות פנימיים, כדי לרכז את המאמצים ביצירת בריתות למען הצלחת חד"ש בבחירות הקרובות לעיריות.
חברי לשכת חד"ש, שאוקי חטיב, ראש ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות, וראמז ג'רייסי, ראש עיריית נצרת, ציינו את השינויים העמוקים שחלו בשלטון המקומי נוכח ההתנתקות של הממשלה מאחריותה לרווחת התושבים, וציינו את התרומה הייחודית של חד"ש ברשויות המקומיות. הם קראו להכנת מצע מוניציפאלי כללי, שיהיה הבסיס למצעים של רשימות חד"ש ושותפיה בכל מקום.
ח"כ דב חנין, חבר הלשכה הפוליטית של מק"י, הדגיש את חשיבות הקמתה של התנועה הרחבה "עיר לכולנו", שתתמודד בבחירות לעיריית ת"א-יפו. הרשימה מבוססת על מאבק יהודי-ערבי משותף נגד אפליית התושבים הערבים בעיר ולמען תפיסה שונה, שוויונית בין תל-אביב ויפו; למען עירייה שתפעל לטובת רוב התושבים ונגד הפיכת ת"א-יפו לעיר עבור העשירים בלבד; לקידום הנשים ולהגנת הסביבה.
בדיון השתתפו 23 צירים. יושבות הראש של המושב היו חברות הלשכה הפוליטית תמר גוז'נסקי ועאידה תומא-סלימאן.
הוועידה אישרה את ההרצאה והסיכום, שהביא המזכ"ל מוחמד נפאע, וקיבלה החלטות.
לחיזוק המאבק בכיבוש ולמען שלום צודק
הוועידה ה-25 קוראת להרחבת המערכה היהודית-ערבית המשותפת נגד הכיבוש הישראלי וההתנחלויות, שהם שורש עימות הדמים המתמשך, ולמען שלום צודק, המבוסס על כינון פלסטין, שבירתה ירושלים המזרחית, בצד ישראל, ועל פתרון בעיית הפליטים בהתאם להחלטות האו"ם.
לאחר כינון התהדיה, תובעת הוועידה מממשלת אולמרט-ברק להסיר מייד את המצור הנפשע, המוטל על רצועת עזה, ולהפסיק את פעולות הדיכוי בגדה המערבית.
הוועידה רואה בשיקום אחדות המאבק של העם הפלסטיני מטרה חשובה, שתחזק את המערכה לסיום הכיבוש ולכינון פלסטין העצמאית בקווי ה-4 ביוני 1967.
הוועידה קוראת לקידום השלום הישראלי-סורי על בסיס החזרת הגולן לסוריה. 
להצלחת הרשימות של חד"ש
והנתמכות על-ידיה
הוועידה ה-25 קוראת לכל ארגוני המפלגה ולכל חבריה להקדיש כל מאמץ, כדי להביא לחיזוק ייצוגן של מק"י וחד"ש ברשויות המקומיות. בהתאם לתנאים בכל מקום, על הקומוניסטים לקדם רשימות ומועמדים של חד"ש או של קואליציות רחבות, בהשתתפות קומוניסטים ואנשי חד"ש.
תמיכה במאבקי העובדים
הוועידה ה-25 שולחת ברכת סולידריות לעובדים הסוציאליים, לעובדי חברת הדואר, לעובדים במפעלים בדרום ולכל ייתר העובדים, הנאבקים להגנת שכרם וזכויותיהם ונגד הפרטה ופיטורים.
להצלחת מחנה העבודה בנצרת
הוועידה ה-25 קוראת לארגוני המפלגה ובנק"י לפעול להשתתפות רחבה במחנה העבודה ההתנדבותי, שייערך בנצרת בימים 5-3 ביולי. מחנה העבודה יתרום לגיבוש הכוחות וליצירת אווירה של התגייסות לקראת הבחירות לעיריית נצרת, שהן מבחן חשוב במיוחד של מק"י וחד"ש.