האיגודים המקצועיים בארה"ב מתייצבים נגד המלחמה בעזה ודרושים להפסיק סיוע לישראל

איגודי העובדים הגדולים בארה"ב הצטרפו בשבועות האחרונים למערכה נגד המלחמה בעזה. תחת הקריאה "איגודים למען הפסקת אש עכשיו", הפגינו חברי האיגודים בערים שונות וקראו לממשל ביידן להפסיק את הסיוע הצבאי והכלכלי לישראל המנהלת מלחמה נגד העם הפלסטיני.

האיגודים אף גייסו את חברי בית הנבחרים של האגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית שהביעו תמיכה פומבית. זאת, חרף העובדה שמי שנחשב לדמות המרכזית בפלג השמאלי של הדמוקרטים, הסנטור ברני סנדרס, סירב להצטרף לקריאה יחד עם זאת, סנדרס עצמו שלח לפני שבועיים (13.12) לנשיא ג'ו ביידן מכתב בו דרש לקצץ סכום של יותר מ-10 מיליארד דולר מהסיוע הכספי אותו מבקש ביידן להעביר לישראל. במכתב תקף סנדרס בחריפות את המלחמה בעזה בהדגישו כי פעולות צה"ל הן "זוועה המונית ופרק אפל בהיסטוריה המודרנית". הוא אף השווה אותן להפצצות בעלות הברית על העיר דרזדן בגרמניה במהלך מלחמת העולם השנייה, שהרסוה מחצית מהבניינים בעיר זו.

"המערכה הצבאית שמנהלת ישראל תיזכר בין כמה מהפרקים האפלים ביותר בהיסטוריה המודרנית. מערכה זו מנוהלת עם פצצות וציוד שמיוצרים ומסופקים בידי ארה"ב ומסובסדים מאוד בכספים של משלמי המסים האמריקאים. באופן טרגי, אנחנו שותפים לקטל הזה. זה לא רק אסון הומניטרי, אלא זוועה המונית", כתב סנדרס במכתב לביידן. בראיון שהעניק לכלי תקשורת בארה"ב אמר סנדרס, כי ביידן אמנם "מודאג מאוד ממספר האזרחים שנהרגו בעזה" אך על הנשיא לא להסתפק בהבעת דאגה בלבד, אלא לנקוט צעדים על מנת לעצור את הסיוע לישראל.

קואליציה למען הפסקת אש

האיגודים המקצועיים יזמו בשבועות האחרונים את הקמתה של "הקואליציה הלאומית למען הפסקת אש", בה בולטים איגוד עובדי הרכב, שסיים בהצלחה שביתה ממושכת במפעלי הרכב הגדולים; איגוד עובדי החשמל והאנרגיה; איגוד עובדי הדואר; וקואליציית העובדות למען האיגודים.

שון פיין, יו"ר איגוד עובדי הרכב, ערך עצרת בגבעת הקפיטול, בהשתתפות חברים  בבית הנבחרים, בדרישה לשים קץ למלחמה ולשפיכות הדמים בעזה, ואמר: "המערכה נגד המלחמה היא חלק ממאבק רחב יותר של ארגוני עובדים נגד גזענות, שנאת נשים, אנטישמיות, איסלמופוביה, הומופוביה וכל צורה של אפליה בארצות-הברית ובעולם כולו".

גם ישראלים הפגינו בניו יורק

כמאה ישראלים ויהודים אמריקאים הפגינו בשבוע שעבר (19.12) בכיכר קולומבוס בניו יורק למען הפסקת אש מיידית והחזרת החטופים. "הלחימה לא מקדמת את שחרורם, אלא רק מסכנת את שלומם", אמרו המפגינים, שבין היתר קראו קריאות: "במלחמה אין מנצחים", "ביבי תתפטר", "החזירו את כולם מיד בחיים".

באירוע הוקראו גם עדויות של חטופים, הורים שכולים ופעילי שלום מעזה. אליק אלחנן, שאחותו נרצחה בידי איש חמאס בפיגוע ברחוב בן יהודה בירושלים ב-1997, נאם בהפגנה והדגיש "הדרך היחידה קדימה אינה עוד שפיכות דמים, נקמה או פתרון צבאי. הדרך היחידה היא רק מאבק בלתי-אלים משותף לישראלים ולפלסטינים". המפגינים נשאו כרזות באנגלית בהן נכתב: "כולם תמורת כולם", "הפסקת אש מייד", "ישראלים אומרים: אין פתרון צבאי", "ישראלים נגד המלחמה" ו"נתניהו תתפטר". על פי נתוני משטרת ניו-יורק, מאז ה-7 באוקטובר נערכו בעיר 450 הפגנות נגד המלחמה.

יממה לפניכן, משטרת וושינגטון עצרה 60 מפגינים יהודים, ערבים ופעילי שלום שהשתתפו בהפגנה בתוך בית המחוקקים האמריקאי בגבעת הקפיטול בקריאה להפסקת אש ולהפסקת הסיוע הצבאי לישראל. המפגינים התקבצו ברוטונדה שבמרכז הבניין והניפו שלטים שעליהם נכתב "הפסקת אש עכשיו" ו"הפסיקו לממן אלימות".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/126181