מאות ליוו ביפיע את המנהיג הקומוניסטי אסעד יוסף כנאנה בדרכו האחרונה

מאות הצטרפו למשפחה האבלה, וביניהם פעילי המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ושוויון (חד"ש), אישי ציבור ותושבים, בלוותם ביום שני האחרון את המנהיג אסעד יוסף כנאנה בדרכו האחרונה. הלוויה נערכה ביישוב יפיע, בראשו עמד שנים ארוכות.

אסעד יוסף נולד ב-1931. בשנות ה-20 לחייו, בימי הממשל הצבאי, הצטרף למק"י. בהמשך מילא את תפקיד מזכיר סניף המפלגה ביפיע. מ-1987 עד סוף שנות ה-90 כיהן כמזכיר מחוז נצרת של מק"י. ב-1960 הוקמה לראשונה מועצה מקומית ביפיע. בנובמבר 1965 נבחר אסעד יוסף לראשות מועצה, הוא היה הקומוניסט הראשון שנבחר לעמוד בראש רשות מקומית בארץ. תושבי יפיע נתנו בו אמון והוא מילא את תפקיד ראש המועצה במשך 25 שנה. נמנה עם מקימי חד"ש והיה חבר ועד ראשי הרשויות המקומיות הערביות, ועד ההגנה על הקרקעות וארגונים ציבוריים נוספים.

בוועידה ה-17 של מק"י (1972) נבחר לוועד המרכזי. כיהן כחבר הלשכה הפוליטית של מק"י מ-1985 עד לפרישתו ב-2002 ממוסדות המפלגה וחד"ש. בהופעתו בוועידה ה-16 של מק"י (1969) ביקר בחריפות את מדיניות האפליה שמנהלים משרד הפנים ושאר רשויות המדינה כלפי הרשויות המקומיות הערביות. בסיום נאומו אמר: "הממשלה מכוונת את צעדיה ומאמציה למנוע הקמת קואליציות דמוקרטיות וחזיתות עממיות – הכל כדי למנוע את ייצוג הקומוניסטים וכוחות דמוקרטיים אחרים בהנהלת הרשויות המקומיות הערביות. אולם אין הממשלה מצליחה במדיניותה זו, ואנו, הקומוניסטים, הצלחנו להקים קואליציות דמוקרטיות בכפר יאסיף, בעראבה, בעבלין ובטייבה". עשור לאחר כנאנה נבחר תופיק זיאד, בראש חזית דמוקרטית, לראשות עיריית נצרת.

לא נשכח את מסירותו של אסעד יוסף לפעילותו המפלגתית והציבורית, את חתירתו לשלום ולצדק חברתי, את דבקותו בשותפות היהודית-הערבית, את צניעותו ואת אהבת האדם העובד שהנחיל לנו, חבריו.