בשבת: מסיק פלסטיני-ישראלי משותף אצל ארבע משפחות בכפר ג'יוס

המסיק המשותף הפלסטיני-ישראל הבא יתקיים בשבת הקרובה (15.10) בחלקות אדמה של ארבע משפחות במרחב התפר באדמות הכלואות של הכפר ג'יוס נפת קלקיליה, בשטחים הכבושים.

מקואליציית המסיק נמסר "בשעה טובה פתחנו בשבוע שעבר את המסיק המשותף הראשון בכפר עיזבאת א-טביב בנפת קלקיליה, בהשתתפות עשרות פעילות ופעילים מרחבי הארץ. מיד לאחר סיום העבודות התכנסנו כולנו לארוחת צהריים משותפת שבמהלכה נשאו דברים וברכות מפי המארח שסיפר את קורות המשפחה שהתיישבה בשנות ה-20 של המאה הקודמת בכפר טובסור, רעננה כיום, ועל גירושם משם ב-48. בהמשך סיפר על הקשיים שנערמים על תושבי הכפר מידי שלטונות הכיבוש והתנכלויות של מתנחלים המתייחסים עליהם כאדוני הארץ".

ח"כ עופר כסיף (יושב, לובש גופיה לבנה) במסיק פלסטיני-ישראל המשותף שנערך בשבת האחרונה בכפר עזבת טביב (צילום: זו הדרך)

 

בשיחה השתתף ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שהצטרף אל המוסקים והתייחס "לפרקטיקות הכיבוש בהצרת רגליהם של הפלסטינים במרחב הפיזי והשיטות הננקטות במירור חייהם". עוד נמסר בשיחה על ההתארגנות לקראת המסיקים ברחבי הגדה ובייחוד בכפרים הסמוכים להתנחלויות האלימות ובאדמותיהם של כפרים הכלואות בין גדר ההפרדה לקו הירוק.

"זו עונה מבורכת בפרי, העבודה מרובה והזמן קצר. ככל שירבו להגיע מתנדבים לימי המסיק להטות שכם אל שכם עם אחינו הפלסטינים כך יתאפשר לסיים את העונה עם תוצאות טובות לחקלאים", נמסר מהקואליציה. יצוין שרבנים לזכויות אדם יובילו את המסיקים המשותפים בימי החול החל ממחר, שישי.

 

טופס הרשמה למסיק:

https://forms.gle/Xks73wN8JegSWpqs5

 

לפרטים נוספים על המסיק באמצעות הדוא"ל: dmeinrath@gmail.com או manor12@zahav.net.il

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115919