בעקבות המחאה הציבורית: המשטרה אישרה הפגנה נגד הסיפוח והכיבוש בכיכר רבין

המשטרה אישרה אמש (שישי) את הפגנת קואליציית השמאל היהודיתערבית נגד הסיפוח והכיבוש המתוכננת להתקיים הערב (מוצאי שבת) בשעה 19:00 בכיכר רבין בתל אביב. זאת בעקבות לחץ ציבורי שהפעילו המארגנים. המארגנים אמרו בתגובה לאישור כי "לא נכנענו לניסיונות ההשתקה, ולא נכנע לסיפוח שמטרתו להנציח את הכיבוש ולסכל את פתרון שתי המדינות". יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) הנמנה עם יוזמי ההפגנה, יחד עם חד"ש ומק"י מסר הבוקר "כל הכבוד לכל פעילי המפלגות וארגונים השותפים שעמדו על זכותנו להפגין נגד הסיפוח והכיבוש מול ניסיון השתקה שרירותי. המאבק הערבייהודי נגד הסיפוח רק מתחיל". ח"כ עודה, שהיה אמור להיות נואם מרכזי בהפגנה, לא יוכל להיות נוכח בה. הערב הוא הודיע כי נדרש על ידי משרד הבריאות להיכנס לבידוד עד יום חמישי הבא, אחרי שהתברר שבא במגע עם ח"כ סמי אבו שחאדה (בל"ד הרשימה המשותפת), שאובחן כחולה קורונה

במהלך השבוע התנהל קרב גרסאות בין המשטרה למארגני המחאה, הסבורים כי חלק מהפרסומים שמקורם במשטרה נועדו לבלבל את מי שהתכוונו לצאת ולהפגין, ויצאו נגד איסור לפרסם את המחאה ברשתות החברתיות. הרישיון המשטרתי אמנם התקבל בסופו של דבר, אך במשא ומתן עם המשטרה המארגנים נאלצו לוותר על תכניתם לתהלוכה מקדימה, מרחבת מוזיאון תל אביב לכיכר רבין.

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת), התייחס לאירועים שקדמו לאישור, ואמר כי "מניעים עלומים ומטרידים מנעו מהמשטרה משך מספר ימים לאשר את הפגנתנו, זאת למרות שהבהרנו בכל הזדמנות שנעמוד לחלוטין בהנחיות משרד הבריאות". עוד הוסיף כי "לכל אורך הדרך אמרנו ההפגנה צודקת, חוקית, והיא תתקיים כסדרה. נאבק בסיפוח ונעצור אותו גם אם הממשלה תמשיך לנסות ולהצר את צעדינו".

על הקריאה להפגנה חתומים, בין היתר: מק"י, חד"ש, בנק"י, מרצ, שלום עכשיו, קואליציית נשים לשלום, רבנים לזכויות אדם, שוברים שתיקה, מחזקים, מחסום ווטש', אקדמיה לשוויון, גוש שלום, מורשתנו, מרכז מוסאוא, סיכוי, לוחמים לשלום, יש גבול, תנד"י תנועת הנשים הדמוקרטיות, עמותת סיכוי, פורום המשפחות השכולות, עו"סים שלום, המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, רופאים לזכויות אדם, מתנגדים לאפרטהייד, עומדים ביחד, זזים, מסרבות, תנועת כבוד ושוויון, עיר עמים, בית ספר לשלום נווה שלום, מאבק סוציאליסטי, עיר עמים, קריים מיניסטר, פרי ג'רוסלם, תורת צדק, דגל שחור לא לסיפוח, מרכז אלטופולה, קול אחר והיוזמה הדמוקרטית המשותפת.

עוד על ההפגנה, הערב, בגיליון "זו הדרך" האחרון עמוד השער:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/06/G23_2020.pdf