הפרד ומשול בשירות המעסיקים: יו"ר ההסתדרות פירק את מועצת עובדי אל על

לראשונה בחברת אל על המופרטת, מועצת העובדים בראשות שרון בן יצחק, לא ייצג את כלל עובדיה. מעתה, הייצוג יתבצע באמצעות ארבעה ועדי עובדים שונים על פי הסקטורים בחברה: טייסים, צוות אוויר, מנהלי ( כולל אקדמאים) ותחזוקה והנדסה. כל אחד מהוועדים ינהל מו"מ נפרד מול ההנהלה לגבי הוויתורים שיידרש במסגרת תוכנית ההבראה שדורש האוצר כתנאי לסיוע לאל על בשירות המעסיקים.

טייסי אל על (צילום: אל על)

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, פרסם מכתב שכותרתו "אישור הקמת ועדים נפרדים באל על הוראת שעה", ובו הוא מביע חוסר אמון ביכולתה של מועצת העובדים, שנחשב אחד הוועדים החזקים במשק, להמשיך לייצג את העובדים במשבר הנוכחי. יצוין שצעד דומה ננקט בנמלים כדי לאפשר את הפרטה שלהם בהתאם למדיניות ממשלת הימין.

 במכתב נאמר: "מכוח סמכותי ועל רקע הנסיבות המיוחדות והצרכים המיוחדים של מקום העבודה, לרבות הצורך בטיפול במשבר הנוכחי, ולנוכח התנהלות בעייתית של מועצת העובדים הריני לאשר כהוראת שעה, לשם מתן אפשרות להצלת החברה לטובת כלל העובדים ולשם ניהול הסכם קיבוצי יעיל וענייני, הקמת ועדים נפרדים לעובדי אל על. עד לעריכת בחירות חדשות בכל ועד יכהנו נציגי הסקטור אשר נבחרו למועצה". יצוין שהפיצול נעשה כבר בפועל, כאשר ההסתדרות (ללא ידיעת מוצעת העובדים) גיבתה את ועד הטייסים שהחלו לנהל מו"מ נפרד מול ההנהלה, עוד לפני האישור הרשמי של ההסתדרות. הוועד דורש פיצוים מוגדלים למפוטרים ומתנגד למיקור חוץ. הטייסים מתנגדים לוויתורים ללא קבלת אופציות למניות אל על בגובה של כ 20% או מנגנון פיצוי אחר. אך גם מו"מ זה נקלע למשבר מול ההנהלה.

עוד על הפרד ומשול של יו"ר ההסתדרות במאבק של עובדי אל על, בגיליון 22 של "זו הדרך" בשער האחורי:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/05/G22_2020.pdf