ביקור הנשיא ביידן: פלסטינים הפגינו בגדה המערבית, ברצועת עזה ובירושלים המזרחית

פעילים פלסטינים וישראלים הפגינו היום (שישי) בשכונת א-טור בכביש המוביל לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה בעת ביקורו במקום של הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. הפעילים, ובהם ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), דרשו למצות את הדיון עם רוצחיה של העיתונאית הפלסטינית-אמריקאית שירין אבו עאקלה.

גם אתמול בכניסה לבית לחם, מול כנסיית המולד, נתלו שלטים באנגלית עם הכיתוב "זה הזמן לעצמאות מדינת פלסטין, ירושלים היא בירתה", לצד תמונותיה של העיתונאית אבו עאקלה, לקראת ביקורו של ביידן בעיר. את השלטים תלו חברי איגוד העיתונאים הפלסטינים ועיריית בית לחם. בנוסף נתלו שלטים בהם נכתב "רוצחיה של שירין חייבים לעמוד לדין".

הפגנות במחאה על ביקור ביידן ותמיכת ארה"ב בכיבוש הישראלי נערכו אתמול ברמאללה, בשכם ובעיר עזה. קבוצת פעילים פלסטינים קיימה הפגנה בכיכר אל-מנארה במרכז רמאללה, כדי להביע את "דחיית העם הפלסטיני מהעמדות האמריקניות בסוגיה הפלסטינית".

מפגינים, הבוקר, בשכונת א-טור בעת ביקורו של הנשיא ביידן בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה (צילום: מסתכלים לכיבוש בעיניים)

 

בהפגנה שנערכה במרכז שכם משתתפיה הניפו כרזות בהן נכתב "לא לביקור ביידן בפלסטין" ו"ביידן הביתה". עוד הם קראו לרשות הפלסטינית להחרים את ביקורו של ביידן בגדה. "נשמע ממנו אך ורק הבטחות ומילים ריקות מתוכן", אמר אחד המפגינים לכתב סוכנות הידיעות הסינית "סינחואה" שסיקר המחאה.

 

סרטון – ח"כ עופר כסיף מסביר מדוע השתתף בהפגנה בא-טור בעת ביקור ביידן:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/388689196662630