סכסוך עבודה בעיריית חיפה בעקבות כוונת ההנהלה לקדם 'תכנית התייעלות' שתגרום לפיטורים

ועד עובדי בעיריית חיפה פנה למרחב חיפה של ההסתדרות ולהסתדרות המעו"ף בבקשה להכריז על סכסוך העבודה. בבקשה, החתומה על ידי יו"ר הוועד, אמנון עידו, נאמר שיש להכריז סכסוך בגלל פגיעה בעובדים, ובין היתר: הקפאת תקנים והקפאת קליטת עובדים, היעדר איוש משרות, קיום ועדות שונות ללא נציגי ארגון העובדים, איומים והפעלת סנקציות מצד גורמים בהנהלת העיר על עובדים להימנע מפניה לארגון תוך פגיעה בזכותם להתארגנות והגנה ארגונית, והתעלמות מנציגי העובדים.

עוד ציין עידו, כי העירייה הגישה תכנית התייעלות שפוגעת משמעותית בשכר העובדים ותנאי עבודתם, ללא אישור ממשרד הפנים וללא צורך אמיתי. הוא הוסיף כי הוועד פנה לגורמים בעירייה אך הפניות טרם נענו, וציין כי הבקשה נעשית כ"מוצא אחרון" לאחר שהשיח עם העירייה כשל.

עובדים חוסמים את הכניסה לעיריית חיפה נובמבר 2011  (צילום: ועד עובדים)

 

ועד עובדי העירייה הביע בשבועות האחרונים התנגדות ל"תוכנית ההתייעלות" שמתוכננת להיות מיושמת באגפי העירייה השונים, במטרה לחסוך לקופה העירונית 15 מיליון שקלים. על "תוכנית ההתייעלות" הוסכם כחלק מהגישור שנערך בין שרת הפנים איילת שקד וחברי "מועצת השינוי" שבאופוזיציה לראש העירייה עינת קליש-רותם, זאת, כחלק מאישור התקציב.

במכתב ששלח עידו ליועצת המשפטית של העירייה, עו"ד עמית קליין, הוא דרש מההנהלה להימנע מקידום תוכנית ההתייעלות, וכך כתב: "העירייה נדרשת להימנע מקידומה של 'תוכנית הבראה/התייעלות/חיסכון' על גבם של עובדי העירייה, תוכנית אשר אין לה היתכנות או צורך אמיתי ומאידך נדרשת העירייה לפעול באופן מיידי למילוי כל דרישות ארגון העובדים למתן מלוא הזכויות לעובדים על פי הדין ועל פי ההסכמים".