ביקור הזדהות ולימוד בכפר ח'אן אל-אחמר שממשלת הימין מעוניינת להרוס

בשבת הקרובה, 14 ביולי, בשעה 10:30 יתקיים ביקור הזדהות ולימוד בכפר ח'אן אלאחמר שממשלת ישראל הימנית מעוניינת להרוס. יצוין שלאחרונה הוגשו לבג"ץ שתי עתירות נגד הפינוי: עתירה נגד הריסת הכפר העקבות הגשת תכנית בינוי מפורטת למבנים כולל בית הספר ועתירה נגד פינוי תושבי הכפר בכפייה. כמו כן, לפני כשנתיים הוגשה לבית הדין בהאג תביעה נגד המדינה בדרישה למנוע את ההריסה והפינוי והפרת אמנות בינלאומיות.  

2018-07-12_204325

מתנגדים להרס ח'אן אלאחמר, בשבוע שעבר (צילום: אקטיבסטילס)

מאז תחילת השבוע שעבר הצבא עוסק בסלילת דרכי גישה לכפר כדי לאפשר את ההריסה והפינוי ופעילים פלסטינים וישראלים מחו והתנגדו לעבודות המתבצעותבעקבות המחאות הכפר הוכרז כשטח צבאי סגור לאחר שנרשמו עימותים ומעצרים ופיזור נוקשה של המפגינים.

ארגוני שלום וזכויות אדם פרסמו השבוע הודעה ובה הם דוחים בשאת נפש את החלטת המדינה להרוס עד היסוד את הכפר הפלסטיני ח'אן אלאחמר, היושב באזור מעלה אדומים, ולגרש את התושבים מאדמתם בה הם מתגוררים מזה עשרות שנים. אנו מצרים על החלטת בית המשפט העליון בשבתו כבית דין צדק, לדחות את עתירת התושבים נגד צווי ההריסה ולהתיר למדינה להרוס את הכפר לאלתר

תושבי ח'אן אלאחמר משתייכים לשבט הבדואי  ג'הלין, שגורש בתחילת שנות החמישים של המאה הקודמת ממקום מושבו באזור ערד לגדה המערבית. במהלך השנים בני השבט שיקמו את פליטותם כשחכרו אדמות באזור מעלה אדומים, והתיישבו בהן כשעיקר עיסוקם  גידול צאן. בח'אן אלאחמר מתגוררות 32 משפחות המונות 173 נפש, מתוכם 92 ילדים ובני נוער. בעזרת גורמים בינלאומיים ועבודת מתנדבים הוקם בכפר, בשנת 2009,  בית ספר אקולוגי בבנייה ייחודית ובו לומדים יחדיו כ-165 תלמידות ותלמידים מהכפר והאזור. "האם הפתרון שמציעה המדינה – קרוונים בסמוך למזבלה של אבודיס הוא פתרון ראוי לבית ספר איכותי?" נשאל בהודעה. 

ועוד "ישיבתם של בני הג'הלין ושבטים נוספים באזור היא לצנינים בעיני ממשלת ישראל ומתנחליה, הם המעוניינים ליצור רצף טריטוריאלי נקי מפלסטינים בין ירושלים למעלה אדומים, כדי להרחיב התנחלויות ותיקות ולהקים חדשות, ולבתר את הגדה המערבית לשניים על מנת לסכל את האפשרות להקמת מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי. גירוש תושבי ח'אן אלאחמאר פותח פתח לסילוקם בכפיה של כ– 3000 תושבים מבני הג'הלין, הכעאבנה והסוואחרה מהאזור".

המשפט ההומניטרי הבינלאומי קובע כי העברת אוכלוסייה בכפיה בשטח כבוש היא פשע מלחמה. אמנת ז'נבה קובעת שאסור למדינה כובשת להעביר את אוכלוסייתה לשטח הכבוש; יתר על כן מתפקידו של הכובש לדאוג לרווחתה של האוכלוסייה הכבושה"אנו קוראים לחרדים לדמותה המוסרית ולגורלה של מדינת ישראל, והרואים עתיד של שלום בין שני העמים, להצטרף למאבק הצודק של תושבי ח'אן אלאחמר מאזור מעלה אדומים, כמו  גם למאבקם של תושבי סוסיא בדרום הר חברון, ושל תושבי אום ג'מאל ועין אלחילווה בבקעת הירדן. אנו קוראים לסולידאריות ישראליתפלסטינית הצטרפו אלינו לפעילויות המתוכננות. בין הארגונים שחתמו על ההודעה: גוש שלום, ג'הלין סולידריטי, המועצה האזורית לכפרי הבדואים הבלתי מוכרים בנגב, ועד הכפר אלעראקיב, הטלוויזיה החברתית, זזיםקהילה פועלת,  יש גבול, יש דין, לוחמים לשלום, שומרי משפטרבנים למען זכויות האדם, שלום עכשיו, מחסוםווטש, עיר עמים, פורום המשפחות השכולות הישראליפלסטיני, קואליציית נשים לשלום, רעך כמוך ותורת צדק.

הסעות לביקור בשבת: כפרסבא תחנת אגד כ"ס בשעה 08:30; תלאביב רכבת ארלוזורוב, חניון סיקסט בשעה 09:00 וגן לוינסקי בשעה  09:15; ירושלים:   חניון גן הפעמון בשעה 09:30.

הגעה עצמית:  מיקום הכפר צפונית מכביש 1 ליד החניה של מצפה נחל אוג כ– 2 ק"מ מזרחה ממישור אדומים. מחנים את הרכב בחניה והולכים רגלית לכפר. 

לפרטים נוספים: טל' 050-5733276

כתבה של הטלוויזיה החברתית על המאבק למען ח'אן אלאחמר: 

https://tv.social.org.il/politics/2018/07/10/han-el-achmar