הבעלים של פיאט הוציא 130 מיליון דולר על רונאלדו – והעובדים ישבתו

ועדי העובדים של חברת פיאט הכריזו על שביתה בתחילת השבוע הבא בתגובה לרכישת השחקן כריסטיאנו רונלדו על ידי קבוצת יובנטוס תמורת 105 מיליון יורו. רולנדו שיחק עד עתה בריאל מדריד בספרד. על כך מסר הבוקר העיתון הקומוניסטי "איל מניפסטו", היוצא לאור ברומא. במסגרת העסקה חלק מדמי ההעברה של שחקן העל ישולמו ישירות על ידי חברת האם של יובנטוס שבבעלות משפחת אניאלי אשר מחזיקה גם בבעלותה של פיאטקרייזלר.

"כולנו עובדים אצל אותו בעל בית, אבל בתקופה כזו של קשיים חברתיים עצומים, איננו יכולים להשלים עם הבדלים כאלה ביחס", מסר איגוד העובדים. "החברה צריכה להשקיע בדגמי מכוניות שיבטיחו את עתידם של אלפי בני אדם, במקום להעשיר רק אדם אחד". "בעבדותנו אנו משלמים עבור רכישת רונלדו נאמר בכרזות שתלו ועדי העובדים בכניסה למפעלי פיאט ובערים הגדולים.

 2018-07-12_204311

"בעבדותנו אנו משלמים עבור רכישת רונלדו" היא כותרת הכרזות שתלו אתמול ועדי העובדים בכניסה למפעלי פיאט (צילום: איל מניפסטו)

"לא מתקבל על הדעת שבזמן שעובדי פיאט ממשיכים להקריב קורבנות כלכליים לטובת החברה, היא תלך ותוציא מאות מיליוני יורו על רכישתו של שחקן. אמרו לנו שהזמנים קשים, שזה הזמן לפנות לרשתות ביטחון סוציאליות, ולהמתין להשקתם של דגמים חדשים, שאף פעם לא מגיעים. ובעוד העובדים ומשפחותיהם מהדקים חגורות יותר ויותר, החברה מחליטה להשקיע סכומים אדירים על משאב אנושי יחיד. החברה צריכה להשקיע בדגמי מכוניות שיבטיחו את עתידם של אלפי אנשים, במקום להעשיר אדם אחד בלבד. זו צריכה להיות המטרה, חברה שטובת העובדים היא נר לרגליה. ואם זה לא המצב, הרי שזה כיוון שהיא מעדיפה את עולם הכדורגל, הבידור, וכל דבר אחר. מהסיבות האלה, מכריז איגוד עובדי מפעל פיאט במאלפי על שביתה שתחל ב-15 ביולי ב-10 בבוקר ותסתיים ב-17 ביולי ב-6 בערב", נאמר במנשר שהפיצו הוועדים. יצוין שרונלדו אמור לקחת הביתה נתח שמן מסכום העסקה, ולהרוויח במסגרתה 30 מיליון יורו לעונה.

למנשר ועדי העובדים של פיאט נגד רכישת רונלדו (באיטלקית):

http://www.usb.it/index.php?id=1132&tx_ttnews[tt_news]=103628&cHash=8de9201996