ביקורת קשה בחד"ש על ביקור בנט בארה"ב: התוצאות הן חרחורי מלחמה והמשך הכיבוש

ראש הממשלה נפתלי בנט המריא הבוקר (ראשון) בחזרה לישראל לאחר ביקור בוושינגטון שהתארך מעבר למצופה. "מיד נמריא חזרה לארץ אחרי ביקור עבודה מוצלח בוושינגטון, ששיאו פגישה עם הנשיא ביידן", אמר בנט בשדה התעופה. "הפגישה הייתה חמה מאוד ומועילה מאוד. בין הנשיא ביידן לביני נוצר קשר ישיר ואישי, קשר שמושתת על אמון".

ראש הממשלה נפתלי בנט, ביום שישי, עם כניסתו לבית הלבן (צילום: לע"מ)

 

"השגנו את כל המטרות שהצבנו לביקור ואף מעבר לכך", אמר בנט. "סיכמנו עם האמריקנים על עבודה אסטרטגית משותפת לבלימת המרוץ האיראני לגרעין. אנחנו עשינו צעד משמעותי בהצטיידות ובניין הכוח הישראלי. התקדמנו גם בנושא שמעסיק הרבה מאוד ישראלים – הפטור מוויזה וכניסה לארה"ב".

בחד"ש מתחו ביקורת קשה על ביקורו של בנט בבית הלבן. "שני העקרונות העיקריים שהנחו את נתניהו במדיניות החוץ שלו הן חרחור מלחמה ויצירת פניקה כלפי איראן, ודחיקת הסוגייה הפלסטינית לשולי השיח. ‏ביקורו הראשון של בנט בארה״ב מוכיח שאלו שני העקרונות שמנחים גם את 'ממשלת השינו' בחסות מרצ ורע״ם", אמרה אמש ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת).

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), התייחס אף הוא לפגישת ראש הממשלה בנט ונשיא ארה"ב ביידן: "העובדה שקוראים להם בנט וביידן ולא נתניהו וטראמפ לא מצדיקה את המשך התעלמותם מהעם הפלסטיני ומדרישתו הצודקת לשחרור. השאלה היא – מה מפלגות כמו העבודה, מרצ ורע"מ עושות בקואליציה כזו? כשאתן חלק מהקואליציה אתן חלק מפשעי הכיבוש וממחרחרי המלחמה הבאה".

"גם אם ממש נתאמץ לעצום את העיניים לא נוכל להעלים את הכיבוש והסכסוך", תקף חבר הכנסת מוסי רז (מרצ), החבר בקואליציה. "בעת הפגישה בין ביידן לבנט מת מפצעיו ילד פלסטיני בן 12 ונאבק על חייו החייל בראל חדריה שמואלי. הבעיה כאן ותישאר כאן עד שנסכים לפתרון שתי המדינות".