פעילים בארגוני הנכים חסמו את הקו הרכבת ת"א-חיפה ואת כביש 4 ליד בצרה

תנועת הרכבות בקו תל אביב-חיפה הופסקה הבוקר (ראשון) למשך חצי שעה בין תחנות בנימינה וחוף הכרמל בעקבות הפגנה של ארגוני הנכים שהתקיימה בסמוך למפגש כביש-מסילה בעתלית. בהמשך, חודשה נסיעת הרכבות, אך בהנהלת הרכבות הדגישו כי יעבור זמן רב עד חזרת שירות הרכבות לסדרו, זאת עקב שיבושים קשים שנרשמו בתנועת הרכבות בארץ. בעקבות כך, רכבות מצפון סיימו את נסיעתן בתחנת בחיפה חוף הכרמל, ורכבות מדרום סיימו את נסיעתן בתחנת בנימינה. מאוחר יותר, המפגינים חסמו את כביש 4 לתנועה מצפון לדרום באזור בצרה.

פעילי ארגוני הנכים חוסמים הבוקר את קו הרכבת ת"א-חיפה (צילום: הנכים הופכים לפנתרים)

 

פעילי קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" ציינו כי הסיבה לחסימות הכבישים והמסילות מזה שבועות היא "ההתעלמות הגורפת של ממשלת ישראל ומשרד האוצר ליישום חוק 200 של הביטוח הלאומי". חוק זה נוגע לקביעת דרגת נכות מעבודה. הם אף איימו כי "נמשיך לפגוע באופן סדיר ואף מספר פעמים ביום. ניצור פגיעה אנושה למשק הישראלי ולקופת האוצר עד להעברת כלל הכספים וקבלת כל התנאים שהצבנו למשרד האוצר ולעומד בראשו".

"ההתעלמות של ממשלת ישראל ומשרד האוצר תעלה לקופת המדינה בנזקים שניתן היה למנוע אותם מראש. כנראה שממשלת ישראל ומשרד האוצר בחרו בדרך העקומה והפסולה כלפי ציבור הנכים. נמשיך לקיים את המחאות כי אנו נלחמים נגד משרד האוצר וממשלת ישראל על אוכל ותרופות", הדגיש אייל כהן מארגון "הנכים הופכים לפנתרים".