ביום שישי יפגינו מול כלא 6 בדרישה לשחרר סרבנים

תנועת יש גבול מזמינה למשמרת תמיכה בסרבנים אוריאל פררה ואודי סגל שתתקיים ביום שישי הקרוב, 1 באוגוסט, בשעה 12:30 מול כלא 6 שליד עתלית. דובר יש גבול מסר "הימים ימים קשים – ימי חשש מהתקפות טילים וימי מלחמה והרס. דווקא בימים אלה, יש להצטרף לתמיכה בסרבנים שיושבים בכלא בגין סירובם לקחת חלק בכיבוש, דיכוי ומלחמות לא-מוצדקות. אוריאל פררה נאסר בפעם החמישית בעקבות סירובו המצפוני לשרת בצבא. אודי סגל נידון השבוע בפעם הראשונה ל-20 ימי מחבוש בגין סירובו להתגייס. לא נשאיר את אוריאל פררה ואודי סגל לבד!".

2014-07-29_190845

אורי סגל בעת ההפגנה שנערכה אתמול (שני) ליד לשכת הגיוס בחיפה. לצידו, המנהיג הקומוניסטי הוותיק בנימין גונן (צילום: אל אתיחאד) 

 

סרבן הגיוס, אודי סגל, נקרא להתייצב לשירותו הצבאי בלשכת הגיוס בחיפה אתמול. על רקע המלחמה, הכיבוש ופשעי המלחמה של צה"ל, סגל התייצב כפי שצווה, סירב להתגייס. כמאה תומכים, יהודים וערבים, התכנסו בשעה 12:00 בצהריים ליד בניין העירייה על מנת להפגין תמיכה בסירובו, ולקרוא להפסקת הכיבוש והמלחמה. בהפגנה הוא אמר: "נלקחתי עכשיו לתל השומר. זהו  מעבר חד – מכל התמיכה שקיבלתי אל המערכת הצבאית שלא אקח בה חלק. אני מודה לכל המפגינות והתומכות, שהגיע דווקא בזמן המלחמה המשתוללת שגובה את חייהם של בני אדם רבים מדי. די לכיבוש, די לדיכוי.  ישוחררו כל הא.נשים בין הירדן לים!".

בצידו השני של הכביש התארגנה הפגנת ימין. משתתפיה התעטפו בדגלי ישראל וקראו קריאות גנאי בעלות אופי אלים ומיני לעבר אודי ותומכיו. כסגל עשה את דרכו ללשכת הגיוס בליווי משטרתי, צעק לעברו אחד מפעילי ההפגנה: "יא בוגד, הלוואי שיאנסו אותך בכלא!". אודי סגל, בן 19 מקיבוץ תובל שבגליל, אינו נרתע מההפחדות, ומתכוון לדבוק בהחלטתו העקרונית לסרב לגיוס לצה"ל. לפני מספר חודשים חתם אודי על מכתב הסרבנים והפך אחד הפעילים המרכזיים בו. בזמן שכל חבריו מהקיבוצים בסביבה מתגייסים, ברובם ליחידות קרביות, בוחר אודי להתנגד באופן ציבורי ופומבי, מתוך תקווה להשמיע קול ברור של התנגדות, ומתוך הסכמה מראש לשלם את המחיר ולהישלח לכלא. אחיו של סגל נמצא בשירות קרבי בעזה בימים אלה ממש. לדבריו: "דווקא עכשיו, לנוכח מבצע צוק איתן, כשהתקשורת והממשלה מנסות להשתיק את קולות הביקורת, חשוב להתנגד, לסרב ולמחות. אני מעדיף לשבת בכלא על פני השתתפות בהרג, בכיבוש ובפשעי מלחמה. אני מקווה שבני נוער יצטרפו אליי ויחשבו פעמיים על משמעות ההתגייסות האוטומטית לצבא. התנגדות עממית רחבה היא ההגנה האמתית על ביטחונם של הילדים בישראל ובעזה".

אודי סגל הוא הסרבן השלישי ממכתב הסרבנים של 2014 שמתייצב בלשכת הגיוס ומודיע על סירובו לשרת בצה"ל. שני הסרבנים הקודמים שעשו זאת היו עורווה סייף, סרבן ערבי-דרוזי ופעיל בנוער הקומוניסטי מכפר ינוח שהשתחרר יום לאחר שהתייצב בלשכת הגיוס במטרה לסרב להתגייס, והפעיל החברתי אוריאל פררה, שאמו ואחותו נכחו ותמכו באירוע,  סרבן מבאר שבע שמרצה בכלא ברגעים אלה ממש את תקופת הכליאה החמישית שלו. מכתב הסרבנים התפרסם בחודש מרץ 2014, וחתומים עליו כ-130 בני ובנות נוער המצהירים על סירובם להתגייס לצבא.

יונתן שפירא שנכח ותמך באירוע, טייס קרבי לשעבר ומיוזמי וחותמי מכתב הטייסים הסרבנים מ-2003, כתב לקראת ההפגנה: "אני, יונתן שפירא, לא החכמתי כמו אודי וחבריו שמסרבים מראש לקחת חלק בארגון המבצע פשעי מלחמה וטרור נגד אוכלוסייה אזרחית. דווקא בתקופה של מלחמה רצחנית בעזה, פשעי מלחמה מזעזעים והקצנה מטורפת של הגזענות והאלימות בתוך הרחוב הישראלי, אני שואב תקווה מחותמי מכתב הסרבנים והסרבניות המגיעים להפגנות עם לב פתוח ואש בעיניים ומוכנים לשנות את המצב הקיים – עליהם אני סומך שידאגו לעתיד טוב יותר".

 

הסעה מירושלים (בנייני האומה) – 10:00
הסעה מתל אביב (נמיר פינת ארלוזורוב) – 11:00

משמרת על ההר מעל כלא 6 – 12:30

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/726738180727298