בוש ביטל ביקור בדרום קוריאה בגלל ההפגנות האנטי-אמריקאיות

 

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, החליט לבטל את סיורו הקרוב בקוריאה הדרומית בעקבות גל ההפגנות האנטי-אמריקאיות של השבועות האחרונים. על כך מסרה אמש סוכנות הידיעות ה הקובנית "פרנסה לטינה". הממשל האמריקאי פרסם אמש (יום ד') התנצלות נדירה, כשדוברת הבית הלבן מסרה כי ההודעה על ביקורו הצפוי של הנשיא ג'ורג' בוש בעוד מספר שבועות בקוריאה הדרומית הייתה "מוקדמת מדי".
 
חברי פדרציית האיגודים המקצועיים בדרום קוריאה הפסיקו (KCTU) הצטרפו אף הם למחאה האנטי-אימפריאליסטית והפסיקו אתמול את העבודה ב-230 מפעלים וקונרצנים גדולים ברחבי במדינה. על פי ההערכות כ-600 עובדים, רובם פועלי תעשייה, לקחו חלק במחאה. גם ועדי העובדים בענקי הרכב, כגון יונדאי, החליטו לשבות במשך יומיים כאות סולידריות עם מחאה הגוברת נגד ההסכם שחתמה הממשלה לייבוא בשר בקר מארה"ב.

ההפגנות ההמוניות נגד ההסכם של הנשיא לי מיונג באק נמשכות זה מספר שבועות, והכניסו את הממשלה למשבר פוליטי עמוק. הפופולריות של הנשיא, שנבחר ברוב גדול בדצמבר אשתקד, ירדה לשפל. המעסיקים חוששים שהצטרפותם המאורגנת של הפועלים למפגינים ולמחאות עלול לפגוע בכלכלה המקומית, הרביעית בגודלה באסיה. כל הרפורמות הכלכליות שתכנן לי הפכו נעצרו ומדי לילה יוצאים רבבות לרחובות כדי למחות נגד הנשיא ומדיניותו הפרו-אמריקאית.