בוטלו חגיגות חג המולד בכפר יאסיף בגלל המלחמה בעזה ואלפי קורבנותיה

בכפר יאסיף הוחלט על ביטול חגיגות חג המולד בעקבות המלחמה בעזה ואלפי הקורבנות שנהרגו בהפצצות צה"ל. ראש המועצה המקומית כפר יאסיף ומראשי חד"ש, עו"ד שאדי שווירי, פרסם אתמול (ראשון) הודעה ברשתות החברתיות ובה הודיע על ביטול חגיגות חג המולד. ברשומה הסביר ראש המועצה כי הביטול נובע מתוך הזדהות עם העם הפלסטיני בעזה וכי ראשי כל הכנסיות ביישוב שבגליל המערבי, הקתולים, פרוטסטנטים ואורתודוקסים; פורסמו הודעות ברוח דומה.

"בתיאום עם המועצה המקומית וראשי כנסיות כפר יאסיף, ולאור מה שנחשפים אליו העם הערבי הפלסטיני בעזה ואחרים, ובגלל התנאים הביטחוניים, אנו מודיעים על ביטול כל ההופעות החגיגיות בחגים הקדושים. טקסי החג יוגבלו לתפילות בתוך כנסיות. השנה לא יתקיימו הדלקת עץ חג המולד או פסטיבל לילות חג המולד", כתב שווירי.

יצוין שכוחות משטרה הגיעו אשתקד למתחם בו נערכו חגיגות חג המולד בכפר יאסיף ודרשו מראש המועצה להוריד את הראפר תאמר  נפאר מהבמה. ראש המועצה שווירי דחה את דרישת השוטרים, עלה לבמה והסביר לקהל הרב את סיבות לכך, והורה להמשיך בהופעה.

בזמן שנפאר ביצע את השיר האחרון על הבמה, שוטר התחיל לדבר עם הזמר. השוטר אמר לנפאר "תרד מהבמה או שאוריד אותך", אולם הוא סירב לרדת. השוטר חיכה לסיום ההופעה עם עשרה שוטרים נוספים, וכשתאמר ירד הוא החזיק אותו מהכתף וניסה למשוך אותו אל מחוץ למתחם. אולם המוזיקאי לא הסכים לצאת, ובשלב זה הפקת האירוע וראש המועצה התערבו והסבירו לשוטר כי אין לו זכות לעשות זאת.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117702/