ההרוג ה-80 בתאונת עבודה: ד"ר יוסי שוב שעסק בבטיחות אתרי הבנייה

ד"ר יוסי שוב אשר הוביל את תוכנית "כוכבי הבטיחות" של הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, נפטר ביום חמישי האחרון מפצעיו לאחר שנפל  לפני כארבעה חודשים מגובה רב במהלך ביקור באתר בנייה בתל אביב. מאז תחילת השנה נהרגו 80 עובדים בתאונות עבודה מהם 47 בענף הבנייה. זו עליה תלולה במספר ההרוגים בתאונות עבודה באתרי בנייה ב-52% לעומת פרק הזמן המקביל אשתקד.

שוב, עמד בראש חברת צומ"ת בטיחות אשר מפעילה עבור מטה הבטיחות בענף הבנייה של הקרן לעידוד ופיתוח הבנייה (מיסודן של התאחדות הקבלנים וההסתדרות) את תוכנית "כוכבי הבטיחות', ונפל מגובה במהלך סיור באתר בנייה ברחוב עקיבא אריה בתל אביב, בייזום חברת "צליח רוטשילד" ובביצוע חברת "יוסף צליח בע"מ".

על פי תוכנית "כוכבי הבטיחות" התאונה התרחשה במהלך מבדק לכוכב בטיחות ראשון באתר. שוב ניגש לקרשי עץ שחוברו לבטון בצורה רוחבית, ושימשו כמעקות בטיחות. הוא תפס בחוזקה את אחד הקרשים, צד אחד של הקרש ניתק ממקומו ושוב המנוח נפל מגובה של כ-5 מטרים.

לאחר התאונה הוטל באתר התאונה ברחוב עקיבא אריה צו בטיחות בגין ליקויי בטיחות רבים. לפי הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה שוב הוא העובד השלישי שנהרג השנה באתרים בייזום וביצוע "צליח רוטשילד" ו"יוסף צליח", לאחר שבחודש מארס נהרגו עלי אל חוואמדה ומוסטפא אל חוואמדה בקריסת פיגומים באתר קריניצי 51 ברמת גן בייזום וביצוע החברות. "יש לקוות שנסיבות התאונה נחקרות כנדרש על ידי משטרת ישראל וכלל הגורמים הרלוונטיים", הדגישו.

בהודעה שפרסם מטה הבטיחות בקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה נכתב: "יוסי היה לנו לפני הכל חבר. חבר ללב ולנשמה. שותף מוביל, נאמן ומסור לדרך. טייס קרב בעברו, טייס אל על ויו"ר ארגון הטייסים, בוגר בית הספר לרפואה. יוסי נרתם ותרם את כל ניסיונו ויכולותיו לבטיחות עובדי הבניין בישראל כמו גם לעולם הרפואה, לעולם התעופה ולחברה בישראל. איבדנו חבר. זו אבדה גדולה למשפחתו, לחבריו הרבים, לשותפיו לדרך מצומת ולנו במטה הבטיחות".