בגדה השמאלית יוקרן הסרט הסובייטי 'בין סלעים אפורים' של הבמאית קירה מורטובה

הסרט הסובייטי "בין סלעים אפורים" של הבמאית קירה מורטובה יוקרן מחר (מוצ"ש) בשעה 20:00 במועדון קולנוע הגדה השמאלית (אחד העם 70, ת"א). הסרט, שהופק ב-1983 דובר אוקראינית עם תרגום לאנגלית, מספר את קורותיו של ילד המתמודד עם אובדן יקירו ובעיקר של אימו וחברתו הטובה מרשה.

הסרט הוא עיבוד לספרו של ולדימיר קורלנקו: "ילדי המחתרת". ולדימיר גַלַקְטיונוביץ' קוֹרוֹלֶנְקוֹ (1921-1853) היה סופר רוסי ממוצא אוקראיני, עיתונאי, מהפכן ופעיל ציבור שפעל לקידום זכויות האזרח תחת משטר הצאר ובעת מלחמת האזרחים ברוסיה הסובייטית. מרבית יצירותיו הספרותיות של קורולנקו הושפעו מילדותו באוקראינה ומגירושו לסיביר בעקבות פעילותו נגד שלטון הצאר.

סצנה מתוך הסרט "בין סלעים אפורים"

 

מורטובה הצליחה לחרוג מהראליזם הנוקשה שהכתיב הממסד וביימה את "בין סלעים אפורים" כפנטזיה אבסורדית. יצוין שהסרט צונזר על ידי שלטונות ברה"מ לאחר שהוקרן בהצלחה בפסטיבל קאן. אלכסנדר רויזמן, שבילה את רוב ימיו בתעשיית הסרטים הסובייטית ואף עבד עם מורטובה על סרט זה, ישתתף בהקרנה בגדה השמאלית וידבר עליו ועל מצבה של תעשיית הקולנוע בברית המועצות דאז וברוסיה דהיום. כמו כן, אחרי ההקרנה ישוחחו עם הקהל אורן זינגר ושקד גולדשטיין שמנהלים פינויים והטסות סיוע לפליטים מאוקראינה.

 

הקרנת הסרט בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/939852096729256