באעבלין ובדמיידה: תוך יממה נהרגו בתאונות עבודה שני תושבי הגליל התחתון

שני תושבי הגליל התחתון נהרגו אמש (שישי) בתאונות עבודה נפרדות. ליד היישוב דמיידה שבתחומי המועצה האזורית משגב נהרג בן 57 שהתהפך עם טרקטור במהלך עבודתו בשטח חקלאי. באעבלין נהרג עובד בן 59 בנפילה מגובה רב במהלך עבודתו בבניין.

בשעה 17:39 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על טרקטור שהתהפך בשטח פתוח מערבית לדמיידה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה דיווחו על גבר לכוד ללא סימני חיים וקבעו את מותו. בהמשך התקבל במשטרה דיווח על תושב אעבלין שנפל על פי החשד במהלך עבודתו בבניין מגובה רב בתוך היישוב. הצוות הרפואי שהוזעק למקום קבע את מותו. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירועים בשיתוף חוקר תאונות עבודה של משרד העבודה שזומן לזירה.

יצוין שמהלך השבוע שעבר נפצעו מתאונות עבודה שבעה עובדים נוספים ברחבי הארץ.  ביום שלישי נפצע עובד בן 38 במהלך עבודתו במפעל בצומת מלאכי. הוא פונה לבית החולים ברזילי כשהוא במצב בינוני עם חבלת חזה. ביום שני נפגע עובד כבן 28 ממכת חום באתר בנייה ברחוב משה לוי ברמלה ופונה לבית החולים שמיר אסף הרופא כשהוא במצב קשה אך יציב, מורדם ומונשם. עובד נוסף כבן 60 נפל מגובה כ-8 מטרים באתר בניה ברחוב בן יהודה בפתח תקווה ופונה לבית החולים בילינסון במצב בינוני, בהכרה עם חבלות בגב ובראש. עובד נוסף בן 22 נחבל מצינור ברזל באתר בניה ברחוב משה לוי ברמלה. הוא פונה לבית החולים שמיר אסף הרופא במצב בינוני.

עובד כבן 60 שנפל מגובה 8 מטר ביום שלישי האחרון מפונה מאתר בנייה ברחוב בן יהודה בפתח תקווה (צילום: שירותי כיבוי והצלה)

 

ביום ראשון נפגע עובד בן 31 ממלגזה במהלך עבודתו באתר עבודה בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון. עובד נוסף כבן 45 נפצע באורח בינוני באשדוד לאחר שנפל מגובה כ-2 מטרים. הוא פונה לבית החולים אסותא כשהוא במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו התחתון.  בשבת שעברה נפל עובד בן 33 מגובה במהלך עבודות שיפוצים בבית בחורפיש. הוא פונה לבית החולים לגליל בנהריה במצב בינוני עם חבלות בגפיים.