בבית המשפט הוארך מעצר השוטר החשוד ברצח של תושב יפו

בית המשפט השלום בתל אביב האריך בצהריים (רביעי) עד יום ראשון את מעצרו של שוטר מג"ב החשוד ברצח מתנדב מד"א, יעקוב טוחי, ביפו. דודו של הנרצח, ג'לאל טוחי, ובני משפחה נוספים, עוכבו בכניסה למקום והוכנסו לאחר זמן קצר: "הדרישה היחידה שלנו היא שיעשו צדק עם יעקוב. במקרה הזה זה היה יעקוב, ערבי מיפו, אבל זה יכול היה להיות כל אדם אחר", מסר לעיתונאים.

בפתח בית המשפט בשדרות ויצמן התכנסו עשרות ערבים ויהודים שדרשו צדק לטוחי. חלק מהמפגינים לבשו חולצות שעליהן נכתב שטוחי "נרצח בדם קר על ידי משטרת ישראל. דם ערבי אינו הפקר", בעוד שאחרים הניפו שלטים עם הכיתוב "צדק ליפו", "צדק ליעקוב" ו"דם ערבי אינו הפקר". כוחות משטרה רבים הוצבו מחוץ לבית המשפט, וגם במסדרון מחוץ לאולם שבו התקיים הדיון בדלתיים סגורות. המפגינים התעמתו בין היתר גם עם סנגורו של החשוד במילים קשות, ובשלב מסוים החליט משמר בתי המשפט לאסור על כניסתם לבניין

נציגת מח"ש אמרה בדיון כי "מדובר בחשוד שמשרת ביחידת המסתערבים במחוז ירושלים. ביום שישי הוא נקלע לוויכוח בכביש עם המנוח, שנגמר בהריגתו. מדובר בעבירה חמורה ופעלנו עד עכשיו ללא הפסקה בנושא. עברנו על מצלמות, גבינו עדויות והחשוד עבר בדיקה של מצבו הנפשי, אך יש עוד הרבה לפנינו. אנחנו מבקשים להאריך את מעצרו בשמונה ימים כדי להשלים את פעולות החקירה". סנגורו של החשוד, עו״ד עופר ברטל, טען בדיון כי מרשו ששמו נאסר לפרסם, סובל מפוסט טראומה לאחר אירועי 7 באוקטובר.

ביום שישי האחרון בבית החולים וולפסון נקבע מותו של טוחי, בן 50, שנורה ברחוב יהודה הימית ביפו. הוא נורה במהלך עימות עם שוטר מג"ב במקום. על פי תיעוד, טוח'י והשוטר התעמתו עד שהאחרון נשלף האקדח ונשמע צרור יריות ארוך. כעבור כמה דקות השוטר שב למקום מכוסה פנים ועל חובש כובע ובו הכיתוב "משטרה" מאיים על עוברים ושבים מאקדחו לעיניי שוטרים שהגיעו לזירה. זאת, בעת שתושבים צעקו לעברו "רוצח".

טוחי, נשוי ואב לשתי בנות, הינו דמות מוכרת ביפו. התנדב במד"א במשך שנים, ובעבר הוביל פרויקטים חברתיים בין יהודים לערבים שנערכו מטעם שגרירות ארה"ב בישראל. הוא הועסק כנהג בשגרירות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/128715