ארגנטינה: שני גנרלים הורשעו ברצח חבר פרלמנט

 

הגנרלים לשעבר אנטוניו דומינגו בוסי ולוסיאנו בנחאמין מננדס יירצו עונש מאסר עולם בגין חטיפתו ורציחתו של גיז'רמו ורגאס אייגנסה, הידוע בכינויו  "צ'ונגה", במהלך שלטון החונטה הצבאית במדינה. בית המשפט הגדיר את מעשיהם "פשעים נגד האנושות". על כך מוסרת סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".
 
כאמור, בית משפט בארגנטינה הרשיע הבוקר (יום ו') שני גנרלים לשעבר ברצח חבר הפרלמנט מן השמאל הפרוניסטי ורגאס אייגנסה במהלך הדיקטטורה הצבאית במדינה בין השנים 1976-1983. ורגאס אייגנסה נעלם ב-24 במרס 1976, היום בו אירעה ההפיכה בארגנטינה. כמה ימים לאחר מכן דיווח הצבא כי ורגאס אייגנסה שוחרר ממעצר, אולם הוא מעולם לא נראה שוב. בוסי ומננדס הורשעו כי חטפו את ורגאס אייגנסה, עינו אותו ולבסוף רצחו אותו כחלק מפעולות החונטה נגד פעילי שמאל והאיגודים המקצועיים. על פי הערכות, נעלמו ונרצחו במהלך שבע שנות שלטון החונטה כ-30 אלף ארגנטינאים.  
 
בית המשפט קבע כי בוסי, בן 82, ירצה את עונשו בביתו כיוון שהחוק אינו מתיר לאסור קשישים מעל לגיל 75. ההחלטה עוררה זעם בקרב מפגינים שהתקבצו מחוץ לבית המשפט בעיר טוקומאן וחלקם השליכו אבנים והתעמתו עם המשטרה. ההפגנות נמשכו מספר שעות במהלכם נפצעו כ-30 פעילים שמאל ו-15 שוטרים מננדס, שהורשע לפני כחודש בהפרת זכויות אדם, יישאר בבית סוהר בעיר קורדובה.
 
לאחר הפלת הדיקטטורה הואשם בוסי בביצוע חטיפות ומעשי רצח של פעילי שמאל, אך חוק החסינות מנע את העמדתו לדין. ב-2003 נבחר בוסי לראשות העיר טוקומאן, אך הוא נעצר שלושה חודשים לאחר מכן בחשד לרצח חבר הפרלמנט. ב-2005 ביטל בית המשפט העליון בארגנטינה את החסינות הגורפת, שהגנה על מאות קצינים לשעבר מתביעות.